تایلند بیمه توریستی را اجباری می‌کند

دولت تایلند قصد دارد تا بیمه گردشگری را برای گردشگران خارجی اجباری کند، وزارت بهداشت عمومی تایلند در جلسه‌ای با نمایندگان فرودگاه‌های تایلند، پلیس سلطنتی تایلند و دیگر نهادهای مرتبط پیشنهاد داد تا بیمه گردشگری در این کشور اجباری شود.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا از مالزی، وزارت بهداشت عمومی تایلند در جلسه‌ای با نمایندگان فرودگاه‌های تایلند، پلیس سلطنتی تایلند و دیگر نهادهای مرتبط پیشنهاد داد تا بیمه گردشگری در این کشور اجباری شود.

این وزارتخانه دلیل چنین پیشنهادی را کمک به کاهش هزینه‌های مالی سنگین بر بیمارستان‌های دولتی اعلام کرد.

بیمارستان‌های دولتی در تایلند به توریست‌های خارجی خدمات درمانی رایگان ارائه می‌کنند و هزینه‌های ارائه این خدمات دولت تایلند را نگران کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که برخی از آژانس‌های گردشگری در مالزی از این خبر استقبال کرده و گفته‌اند که بیمه گردشگری برای تمامی گردشگران یک امر واجب است.

این در حالی است که برخی دیگر این امر را ناعادلانه خوانده و گفته‌اند که بیمه گردشگری هزینه اضافه بر گردشگران تحمیل می‌کند.

آمارهای منتشره نشان می‌دهد که تایلند در سال گذشته میلادی پذیرای بیش از 22 میلیون گردشگر از سراسر جهان بوده است که رشد سالانه 16 درصدی داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

45  −    =  44