بیمه ورزش بزودی تاسیس می شود

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: با تدوین برنامه ها و اساسنامه بزودی بیمه ورزش کشور تاسیس می شود.یکی دیگر از اقدامات مهم این صندوق اصلاح اساسنامه آن بوده که براساس آن جایگاه و سطح پیشکسوتان جامعه ورزش کشور تعریف می شود.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از واحد مرکزی خبر ، رامین ولایتی در نشست خبری افزود: با تاسیس این بیمه ضمن آنکه به منظور تامین نیازهای مالی صندوق درآمدزایی صورت می گیرد نیازمندی های بیمه ای ورزشکاران و پیشکسوتان در بخش عمومی و تخصصی برطرف خواهد شد.
او گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم این صندوق اصلاح اساسنامه آن بوده که براساس آن جایگاه و سطح پیشکسوتان جامعه ورزش کشور تعریف می شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور افزود: با اصلاح اساسنامه به شکل منسجم تر به حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش می پردازیم.
ولایتی تصریح کرد: در اساسنامه جدید تعیین حقوق و پاداش تیم های ورزشی مورد بازنگری قرار گرفته زیرا نتیجه گرفتن و مدال آوری در تیم های ورزشی کاری دشوارتر از ورزش های انفرادی است.

او گفت: میزان حقوق مدال آورانی که در رقابت های جهانی هر سال یکبار برگزار می شود با حقوق قهرمانانی که در رقابت هایی همچون بازی های آسیایی هر چهار سال یکبار برگزار می شود تفاوت خواهد داشت.

ولایتی افزود: نحوه پرداخت ورزشکارانی را که در قید حیات نیستند هم مطابق قانون مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: در صورتی که ورزشکار و یا پیشکسوتی مرحوم شود خانواده او حقوق و مزایا را دریافت می کنند.

او گفت: در اساسنامه جدید پرداخت حقوق به ورزشکارانی که در جام ملت های آسیا و پاراآسیایی مدال دارند لحاظ شده همچنین مربیان و سرمربیانی که تاکنون از دریافت حقوق محروم بودند از این پس با نهایی شدن اساسنامه می توانند حقوق دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور فعالیت های این صندوق را پرداخت کمک هزینه ازدواج، تحصیل، درمان، برپایی جشن سالگرد ازدواج برای پیشکسوتان و قهرمانان، تقدیر از افتخارآفرینان تیم های ملی بیان کرد و افزود: هم اکنون بالاترین سقف حق بیمه به اعضای صندوق اعتباری که 11 هزار نفر هستند تعلق دارد.

ولایتی از رسانه ها خواست در صورتی که اخباری از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی نیازمند دارند به اطلاع صندوق برسانند تا نیازهای آنان برطرف شود.

او از برگزاری جشن تقدیر از افتخارآفرینان تیم ملی والیبال در هفته آینده خبر داد و گفت: بدون درنظرگرفتن نتیجه ای که افتخارآفرینان تیم ملی در بازی با آلمان خواهند داشت جشنی برای این عزیزان برگزار خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟