اولین اولویت بیمه گردشگری،گردشگری طبیعی

کنجکاوی گردشگری برای گردشگری طبیعی لزوم توجه به بیمه گردشگری را در کشور دو چندان می‌کند.اختصاص مبلغی از سوی گردشگر برای بیمه سبب سرمایه گذاری در امر گردشگری می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،عالیه حکیم کارشناس ارشد برنامه‌ریزی تورسیم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت بیمه گردشگری در کشور گفت: تامین امنیت توریست در بدو ورود به کشور تا خروج از جمله اقداماتی است که زمینه اعتماد گردشگران خارجی را در کشور فراهم می‌کند.

وی گفت: یکی از بدنه‌های مهم تامین امنیت توریسم اختصاص برخی هزینه‌های گردشگری به بیمه است که با وجود اهمیت بالای این موضوع در حاشیه قرار گرفته است.

حکیم با بیان تجربه کشورها در تامین امنیت گردشگران با بیمه ادامه داد: اکثر کشورهای توریسم پذیر دنیا برخی از هزینه‌هیا گردشگری را به بیمه اختصاص می‌دهند برای مثال تایلند 5 درصد، افریقای جنوبی 10 درصد، هند 15 درصد است اما این میزان  در ایران رقم مشخصی ندارد.

این کارشناس لازمه این عمل را تفاهم بین بیمه مرکزی و سازمان میراث فرهنگی دانست و گفت: توجه به این موضوع در عرصه گردشگری زمینه‌های رضایت گردشگری را فراهم کرده و اختصاص مبلغی از سوی گردشگر برای بیمه سبب سرمایه گذاری در امر گردشگری می‌شود.

وی گردشگری طبیعی را در این موضوع دارای شاخص دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه هر توریسم چه نوع گردشگری را در کشور انتخاب می‌کند نوع بیمه متفاوت است اما اولویت باید با گردشگران طبیعی به ویژه مناطق طبیعی و کوهستان باشد.

حکیم تصریح کرد: فضاهای طبیعی به ویژه در شمال کشور دارای ظرفیتهای نهفته‌ای است که برای شناسای این ظرفیتها نیازمند تامین امنیت توریسم با بیمه کامل هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  31  =  40