بیش از ۱۰۰ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون بیش از۱۰۰هزار نفر از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش ریسک نیوز،یحیی رحمتی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر؛ با بیان این که بر اساس قانون، افرادی که بیش از50 سال سن دارند، برای استفاده از خدمات بیمه ای باید مابه التفاوت سنوات پرداخت کنند افزود: یکی از مشکلات درخصوص بیمه هنرمندان صنایع دستی این است که بیشتر پیشکسوتان و استادان هنرهای سنتی و صنایع دستی بیش از60 یا70 سال سن دارند.

وی گفت: هنرمندان صنایع دستی که بیش از50 سال سن دارند، اغلب دارای نشان درجه یک هنری و حداکثر50 هزار نفر هستند که برای استفاده از خدمات بیمه ای باید ما به التفاوت سنوات پرداخت کنند.

رحمتی افزد: اگر میانگین حق بیمه با حداقل حقوق حدود2میلیون تومان برای یک سال باشد، یک استاد 70 ساله باید 40میلیون تومان به عنوان مابه التفاوت سنوات پرداخت تا بتواند از مزایای بیمه استفاده کند که پرداخت این رقم برای هنرمندان صنایع دستی مقدور نیست.

وی گفت: برای برطرف شدن این مشکل هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی و استفاده آنها از خدمات بیمه ای لایحه ای در دست تدوین داریم که مراحل پایانی را می گذراند و در یکی دو ماه آینده به دولت ارسال می شود.

رحمتی افزود: هم اکنون نزدیک به 800 هزار نفر به صورت مستقیم در عرصه صنایع دستی در کارگاه های زیر5 نفر مشغول به فعالیت هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

47  +    =  54