مقام نخست کشوری بیمه‌ اراضی کشاورزی در دستان آذربایجان‌غربی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۹۳ هزار و ۷۱۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش ریسک نیوز،مهندس «فتح‌الله زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، افزود: هم‌اکنون آذربایجان‌غربی از نظر بیمه‌ی اراضی کشاورزی رتبه‌ی نخست کشوری را دارد.

به گفته‌ی وی، در سال زراعی گذشته مبلغ 278 هزار و 651 میلیون ریال غرامت به کشاورزان متضرر پرداخت شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در رابطه با فعالیت‌های کارگروه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی آذربایجان‌غربی در سال جاری گفت: برگزاری جلسه‌ی کارگروه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ بیمه‌ی کشاورزی، 17 مورد جلسات کارگروه بیمه‌ی کشاورزی شهرستانی، برگزاری جلسه‌ی کارگروه بیمه‌ی بهبود تولیدات کشاورزی، جلسه‌ی بهبود تولیدات دامی و برگزاری 8 مورد جلسات کارگروه اطلاع‌رسانی شهرستانی، از اقدامات سازمان برای آگاه کردن کشاورزان در چهار ماهه‌ی نخست سال 92 بوده است.

فتح‌الله‌زاده هم چنین اظهار کرد: تولید و پخش یک برنامه‌ی ترویجی تلویزیونی و پخش اطلاعیه‌های ترویجی از رادیو در خصوص بیمه‌ی کشت بهاره از اقدامات موثر در افزایش آگاهی کشاورزان بوده است.

وی افزود: 1200 پیامک برای اطلاع‌رسانی در خصوص تهیه مدت انعقاد قرارداد کشت محصولات بهاره نیز به مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی ارسال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با ارائه‌ی جدول گزارش سه ماهه‌ی نخست اطلاع‌رسانی به شهرستان‌ها یادآور شد: 4800 پیام رادیویی نیز برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان در خصوص بیمه‌ی اراضی کشاورزی به‌صورت پیامک در چهار مرحله به‌صورت 1200 پیامک در هر مرحله به کشاورزان ارسال شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟