بیمه بیش از ۷ هزار هکتار از محصولات باغی در استان مرکزی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:هفت هزار و ۸۷۷ هکتار از سطح باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

به گزارش ریسک نیوز،زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اراک گفت: کشور ایران به دلیل شرایط خاص اقلیمی و قرار گرفتن بر روی کمربند مناطق خشک و بیابانی به عنوان دهمین کشور بلاخیز جهان شمرده شده است.
وی افزود: از بین 40 نوع سانحه طبیعی که در جهان ثبت شده است تعداد 31 نوع در ایران قابل وقوع است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: از آنجاکه فعالیت کشاورزی در ارتباط مستقیم با طبیعت است بالطبع در معرض خطرات بیشمار طبیعی نیز هست که در این راستا بیمه محصولات کشاورزی گامی مهم و موثر در جلوگیری از ایجاد خسارت است.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: بیمه محصولات باغی در استان مرکزی از سال 79 با محصولات انگور و انار آغازشد.

زارعی افزود: در سال جاری بیمه محصولات باغی شامل محصولاتی همچون بادام، گردو، انار، پسته، سیب درختی، گل و گیاهان زینتی، گلخانه های خیار و گوجه فرنگی، هلو ، شلیل و زردآلو است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در پایان گفت: در سال گذشته سطح برنامه ابلاغی 13 هزار و 425 هکتار بوده است که از این میزان، جهت7 هزار و 877 هکتار سطح بیمه انجام شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

90  −    =  82