انتشار نتیجه یک نظرسنجی درباره چگونگی فروپاشی منطقه یورو

نتیجه یک نظرسنجی نشان داد شمار سرمایه‌گذارانی که معتقدند احتمالا یک کشور منطقه یورو را ترک می‌کند، از زمانی که رییس بانک مرکزی اروپا وعده داد از این ارز پشتیبانی می‌کند، دو سوم کاهش یافته است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا، نظرسنجی گروه تحقیقات آلمانی سنتیکس از 888 سرمایه‌گذار که در ماه ژوییه انجام گرفت، نشان داد 23.75 درصد از مشارکت کنندگان پیش بینی می‌کنند حداقل یک کشور منطقه یورو را ظرف یک سال آینده ترک کند.
اما قرائت شاخص فروپاشی منطقه یورو در ژوییه سال گذشته 73 درصد بود.

این نظرسنجی مقارن با وعده ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا برای انجام تلاش لازم به منظور نجات یورو بود.
مدیرکل سنتیکس به رویترز اظهار کرد: هراس سرمایه‌گذاران که در آمار ژوییه سال 2012 انعکاس یافت، دراگی را به واکنش واداشت و این شاخص در نتیجه اظهارات و قول وی برای نجات یورو، کاهش قابل توجهی یافت.

با این همه اضطراب اقتصادی در منطقه یورو قابل توجه باقی مانده است. قرائت شاخص فروپاشی منطقه یورو در ماه ژوییه نسبت به ژوئن اندکی افزایش داشت و ریسک سرایت بحران نیز به رکورد بالایی رسید.

دراگی ژوییه سال گذشته زمانی که اسپانیا و ایتالیا در بازارهای مالی تحت فشار فزاینده ای قرار داشتند و یونان در مورد اهداف اقتصادی وام کمکی خود با وام دهندگان بین المللی سرگرم مذاکره بود، پیام حمایتش را اعلام کرد.

وعده وی سرمایه‌گذاران را آرام کرد و شش هفته بعد معرفی برنامه‌ای را به دنبال داشت که تحت آن بانک مرکزی اروپا خرید میزان نامحدودی از اوراق قرضه کشورهای بحران زده را به طور مشروط پیشنهاد کرد.بحران سیاسی در پرتغال موجب صعود چهار درصدی شاخص فروپاشی منطقه یوروی سنتیکس در ماه ژوییه شد و درصد سرمایه‌گذارانی که انتظار دارند این کشور منطقه یورو را ترک کند، دو برابر شد و از 2.66 درصد در ژوئن به 5.38 درصد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +    =  14