رشد باثبات حق بیمه تکافل در خاورمیانه و دنیای عرب

پتانسیل های واقعی همچنان در برابر بیمه تکافل در خاورمیانه قرار دارد که می توان آنان را اجرایی کرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه از گالف نیوز، به رغم چالش های موجود در برابر بیمه تکافل، بخش بیمه اسلامی در امارت و کویت در سال های آینده مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب خواهند کرد.

تفاوت بیمه تکافل با بیمه های رایج در نحوه سرمایه گذاری منابع است؛ دارایی ‌های تکافل باید در مسیر کسب ‌و ‌کارهای مشروع به کار گرفته شود؛ به عنوان مثال نمی ‌توان سرمایه تکافل را در فعالیت‌ هایی که برای تامین سرمایه، بهره پرداخت می ‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

تکافل در حقیقت راه درستی به سوی برداشتن موانع اسلامی است. این نوع بیمه می تواند بازار بیمه را در حوزه ‌هایی که بیمه متعارف قابلیت رشد ندارد یعنی کشورهای مسلمان گسترش دهد.

شرکت "استاندارد اند پورز" در گزارشی پیش بینی کرده است که طی سال های آینده در این دو بازار شاهد رشد باثبات در حق بیمه ها خواهیم بود؛ همانطور که دو کشور رشد اقتصادی سریعی را تجربه کرده اند.

امارات متحده عربی توسعه ‌یافته ‌ترین و بزرگ ‌ترین بازار بیمه مرسوم در خاورمیانه است. همچنین بحرین دارای یک بازار بیمه بسیار کوچک و یک چارچوب مقرراتی مدرن است و یک قطب نوظهور در بانکداری اسلامی‌ در خاورمیانه به شمار می ‌رود.

در این گزارش همچنین آمده است که جذب مشتری و حفظ ثبات مالی برای تامین هزینه های موجود از جمله چالش های هستند که در برابر بیمه گران تکافل مانند هر بیمه گر دیگری، وجود دارد.

طبق گزارش "ارنست اند یانگ" در این بازار همچنان پتانسیل های واقعی و بسیار زیادی وجود دارد که دست نخورده باقی مانده اند. سهم تکافل در بازار بیمه بالغ می تواند گسترش یابد و همچنین می توان شبکه های توزیع قوی تری را ایجاد کرد.

در این گزارش نیز آمده است که سهم بانکداری مالی در خلیج فارس و مالزی به ترتیب 25 و 22 درصد است، در حالی که سهم بیمه تکافل در این مناطق به ترتیب 15 و 10 درصد گزارش شده است. این در حالی است که این نوع از بیمه می تواند 10 درصد از بازار دست نخورده کنونی در کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهند.

با تمرکز بر ارائه خدمات استاندارد، معرفی محصولات و همچنین در نظرگرفتن مناطق بکر می توان ارتباطات بازاری مستحکم تری را برقرار کرد. بیمه تکافل می تواند به یکی از بخش های اصلی در این صنعت تبدیل شود.

پیش از این گزارش شده بود که بیمه تکافل می تواند در برابر چالش های اقتصادی، سیاسی و قانونی پایدار باقی بماند و در سال 2013 به رغم وجود چالش های غیرقابل پیش بینی، این صنعت رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  35