بیمه، بهترین راه برای پرکردن شکاف های دوران بازنشستگی

ما می دانیم که شکاف بزرگی در برنامه های مربوط به امنیت اجتماعی در دوران بازنشستگی در آسیا وجود دارد و اکثر سیستم های مستمری بگیری در این منطقه بالغ نیستند.

به گزارش ریسک نیوز،نهمین کنفرانس آسیایی "برنامه ریزی برای بازنشستگی و مستمری بگیری" روز گذشته برگزار شد.

به نقل از صنعت بیمه از ایشا اینشورنس ریویو، در این کنفراس که با حضور کارشناسان اقتصادی و بیمه برگزار شد، مدیران و گروه های بیشماری از سرتاسر آسیا حضور داشتند.

در این کنفرانس همچنین عنوان شد که بیمه گران عمر و بانک ها نسبت به دیگر موسسه های مالی بهتر می توانند شکاف های دوران بازنشستگی در آسیا را پر کنند.

"آلن مرتن" یکی از تحلیلگران اقتصادی در سخنرانی گفت که شرکت های بیمه عمر و بانک ها در قیاس با دیگر موسسه های مالی بهتر می توانند شکاف های عظیم دوران بازنشستگی را پر کنند. آنان در این مسیر بسیار موفق بودند اما دیگر موسسه های مالی نتوانستند به خوبی از عهده امور برآیند.

او درباره شرایط موجود در آسیا گفت: ما می دانیم که شکاف بزرگی در برنامه های مربوط به امنیت اجتماعی در دوران بازنشستگی در آسیا وجود دارد و اکثر سیستم های مستمری بگیری در این منطقه بالغ نیستند.

مرتن بر این باور است که باید برنامه های جدیدی را تدوین کرد و اکنون در برابر بیمه گران و بانک ها  فرصت های بیشماری برای پرکردن شکاف های دوران بازنشستگی وجود دارد.
بیمه گران و بانک ها همچنین باید سرمایه گذاری درازمدتی انجام دهند و محصولات جدیدی را معرفی کنند. در چنین شرایطی دولت ها می توانند خدمات بهتری را به بازنشستگان ارائه دهند.

پرداخت مستمری بازنشستگی و تامین شرایط زندگی مناسب برای بیمه شدگان، به هنگام بازنشستگی، یکی از کارکردهای اصلی نظام بیمه تامین اجتماعی است به نحوی که در قبال دریافت حق بیمه در دوران اشتغال بیمه شدگان، مسئولیت پرداخت مستمری به همراه تامین و ارائه خدمات درمانی به آنان و خانواده هایشان را در دوران بازنشستگی برعهده می گیرد.

این کنفرانس دو روزه با حضور بیش از  100 نماینده در سنگاپور برگزار شد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1