ریزش قیمت‌ها در بورس تهران/سایه سنگین اخبار بین‌المللی بر بازار سرمایه

شاخص بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته افت سنگینی را تجربه کرد و تا مرز ۵۷ هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا نگرانی از تحولات سیاسی و بحران سوریه در بازار امروز موجب شد تا تمامی شرکتهای بورسی با ریزش قیمت همراه شده و شاخص بورس تهران افت 816 واحدی را تجربه کند.

به این ترتیب در بازار امروز اکثر سهام شرکتها در صنایع مختلف با صف های فروش سنگین مواجه شده و موجبات افت 1.3 درصدی شاخص بورس را فراهم کردند به طوری که با این اتفاق دماسنج بازار سرمایه در آستانه ورود به کانال 57 هزار واحد قرار گرفت و به 58 هزار و 146 واحد رسید.

بر این اساس بورس تهران تحت تاثیر اخبار و تحولات بین المللی با عرضه‌های سنگین و نوسان منفی همراه بود و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات، بانک پاسارگاد، مپنا، چادرملو، فولاد و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین در بازار آخرین روز معاملاتی شرکتهای کشتیرانی، سپنتا و فرآورده های نسوز پارس از بهترین تقاضای خرید و شرکتهای مطرحی چون پالایشگاه بندرعباس، مپنا، بانک ملت، سینا، سایپا، تاپیکو، مخابرات، ایران خودرو، بانک صادرات و زامیاد از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار روز چهارشنبه بیش از 140 میلیون سهم به ارزش 6 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه با افت بورس تا سطح 286 هزار میلیارد تومان نزول کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  50