استمرار بیمه طلایی و پرداخت پاداش پایان خدمت خواسته بازنشستگان فرهنگی

رئیس کانون بازنشستگان فرهنگی کشور در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استمرار بیمه طلایی و تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را خواستار شد.

به گزارش ریسک نیوز،احمد صافی، رئیس کانون بازنشستگان فرهنگی کشور به همراه اعضای هیئت رئیسه این کانون در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به تاریخچه تأسیس کانون در سال 1378، اظهارداشت: در حال حاضر قریب به 300 کانون با 730 هزار عضو در سراسر کشور داریم که بالقوه پتانسیل خوبی را ایجاد نموده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از مسئولیت پذیری سرپرست وزارت آموزش و پرورش، وی را فردی فرهیخته و با تجربه و آشنا به مسائل آموزش و پرورش و از جنس معلمان توصیف کرد و گفت: کانون بازنشستگان با تمام امکانات تجربی خود می‌تواند به عنوان بازوان اجرایی شما وارد میدان عمل شود.

صافی در ادامه تصریح کرد: گرچه مسئولیت اصلی بازنشستگان با وزارت کار، تعاون و رفاه است، اما در عین حال اعضای کانون انتظار دارند با عنایت به اینکه شما عضوی از هیئت دولت تدبیر و امید هستید، برای بهبود معیشت آنان تلاش کنید.

وی با اشاره به فرسودگی جسمانی و روانی بازنشستگان، استمرار بیمه طلایی و تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت آنان را خواستار شد.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در پایان پیشنهادات زیر را مطرح کرد:

– در مراسم و گردهمایی مختلف از بازنشستگان نیز دعوت به عمل آید تا احساس نکنند دیگر فراموش شده‌اند.

– از تجربیات گران قیمت بازنشستگان به عنوان مشاور و … استفاده شود.

– در همایش‌ها از پیشکسوتان صاحب تحقیق و تألیف تجلیل شود.

– دیداری عمومی با بازنشستگان داشته باشید.

فانی: باید از پتانسیل بالای بازنشستگان در آموزش و پرورش استفاده کرد

علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در این دیدار، اظهارداشت: خداوند را شاکرم که بار دیگر توفیق خدمتگزاری در عرصه تعلیم و تربیت کشور را عنایت فرمود، همچنین دیدار با جمعی از پیشکسوتان و صاحب‌نظران و فعالان جامعه فرهنگی را که از تجربیات ارزشمندی در این حوزه برخوردارند را به فال نیک می‌گیرم.

وی افزود: نظام خاصی باید تعریف شود که بتوان از پتانسیل بالای بازنشستگان استفاده کرد، البته مقدمات آن در حال انجام است.

فانی با اشاره به رشته تخصصی خود که مدیریت است، تصریح کرد: باید در کنار سازمان رسمی، اتاق فکرهایی ایجاد کرد و از فکرهای نو و طرح‌های نو و خلاقانه بازنشستگان بهره برد و این فکرها و طرح‌ها پس از جمع‌بندی و تجزیه و تحلیل مورد استفاده سازمان رسمی آموزش و پرورش قرار گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش شوق به دانایی و انتقال آن به دیگران را بزرگترین انگیزه معلمان توصیف کرد و افزود: باید برای تقویت و افزایش این انگیزه با استفاده از مشوق‌های مختلف تلاش کرد که یکی از این مشوق‌ها توجه به وضع معیشتی فرهنگیان است که باید تقویت شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟