پرداخت لیست بیمه توسط کارفرمایان اینترنتی می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اینترنتی شدن پرداخت لیست بیمه توسط کارفرمایان از یک ماه آینده خبر داد. سازمان تامین اجتماعی با توجه به حجم ماموریت‌ها و اطلاعاتی که دارد چاره‌ای ندارد تا به سمت دولت الکترونیک پیش برود.

به گزارش ریسک نیوز،سید تقی نوربخش در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که بسیاری از بیمه‌شدگان برای گرفتن سابقه کار خود دچار پیچ و خم‌های اداری می‌شوند و متعاقب آن کارفرمایان نیز در این زمینه مشکلات عدیده‌ای دارند، چه زمانی سازمان تامین اجتماعی به روند کنونی سابقه کار بیمه‌شدگان سروسامان خواهد داد، اظهار داشت: ما در این زمینه جلسه‌ای در شورای انفورماتیک داشتیم و رئیس شورای انفورماتیک تامین اجتماعی نیز مهندس جهانگرد که معاون وزیر هستند، انتخاب شدند.

وی افزود: این بحثی نیست که بنده بخواهم عنوان کنم همین فردا مشکل آن حل خواهد شد ولی با فعال شدن کمیته IT و یا همان ICT سازمان تامین اجتماعی که بنده نیز در جلسات آن شرکت می‌کنم، تا انشاءالله پرداخت لیست بیمه توسط کارفرمایان به وسیله اینترنت صورت پذیرد زیرا سازمان تامین اجتماعی با توجه به حجم ماموریت‌ها و اطلاعاتی که دارد چاره‌ای ندارد تا به سمت دولت الکترونیک پیش برود. در این مبحث نخستین‌ جایی هم که در کشور قبل از انقلاب و حتی قبل از سازمان سنجش در آن این مقولات مطرح بود سازمان تامین اجتماعی بود.

نوربخش در پاسخ به این پرسش که ولی این روند هرگز به تکامل نرسید، عنوان کرد: به هر حال بخشی از آن صورت پذیرفته است، نه اینکه اصلاً کاری صورت نپذیرفته باشد در بخش‌های بیمه‌ای خیلی پیشرفت داشته‌ایم ولی به هر حال توقف‌هایی نیز داشتیم و بنده سعی کردم با نصب یکی از کارشناسان طراز اول ایران در زمینه  IT که رئیس سازمان فناوری و اطلاعات نیز هستند کمیته IT سازمان تامین اجتماعی را فعال کنیم و در نخستین مرحله یعنی در حدود یک ماه آینده لیست‌های بیمه‌ای به صورت صددرصد اینترنتی صورت می‌پذیرد. یعنی کارفرمایان اگر بخواهند لیست بیمه‌ای ارائه دهند از طریق اینترنت انجام پذیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تشریح مشکلات تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: به هر حال مشکلات در سازمان تامین اجتماعی فراوان است و باید برای برطرف کردن آنها مرحله به مرحله جلو برویم.

مقوله ارائه لیست بیمه توسط کارفرمایان مدت‌هاست از طریق نرم افزای خاصی صورت می‌پذیرد که کارفرما پس از وارد کردن اطلاعات بیمه در این نرم افزار محتوای اطلاعات را که قبلأ در فلاپی وارد می‌کردند به CD انتقال داده و به سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دهند، البته به گفته برخی کارفرمایان در اردیبهشت ماه نیز روند ارائه لیست بیمه‌ها به صورت اینترنتی صورت پذیرفت که با مشکلات عدیده ای مواجه شده بود، سرعت بسیار پایین و عدم اعلام مشکلات لیست بیمه‌ها به صورت آنلاین را می‌توان از جمله مشکلات ارائه لیست بیمه‌ای توسط اینترنت عنوان کرد.ولی عنوان می شود اگر این مشکلات لیست بیمه‌ای توسط کارفرمایان توسط اینترنت برطرف شود می‌تواند بسیار مثمرثمر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  79  =  83