انتقال وجه ۳جانبه در شبکه شتاب فعال نیست

با گذشت بیش از ۶ ماه از اعلام آغاز اجرای انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب توسط بانک مرکزی، هنوز برخی از بانکها به این طرح نپیوسته اند و شبکه آن در بسیاری از مواقع فعال نیست.

به گزارش ریسک نیوز،از مهر انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب که بانک مرکزی با تبلیغات فراوان در 21 فروردین ماه سال جاری از آغاز اجرای آن در شبکه بانکداری کشور برای گسترش بانکداری الکترونیک خبرداده بود، پس از گذشت بیش از 6 ماه هنوز در برخی بانکها فعال نیست.
در همان زمان بانک مرکزی اعلام کرد که از این پس دارندگان کارت های اعتباری 22 بانک عضو شتاب می توانند بدون تطابق بانک صادرکننده مبدا و مقصد اقدام به انتقال وجه نمایند.
بر این اساس بانک مرکزی از 22 بانک شامل بانک های آینده، اقتصاد نوین، پاسارگاد، توسعه تعاون، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، دی، رسالت، رفاه کارگران، سامان، سپه، سینا، شهر، صادرات ایران، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، کارآفرین، گردشگری، مسکن، ملی ایران، موسسه اعتباری‌توسعه‌ و بانک کشاورزی برای ارائه این خدمات نام برد.
البته بانک مرکزی اعلام کرد که تنها چند بانک هنوز نتوانسته اند به این طرح بپیوندند و پس از مدت زمان کمتر از دو ماه با آماده سازی زیرساخت های خود به این طرح خواهند پیوست که البته چنین اتفاقd نیافتاد و هنوز این بانکها عملا چنین خدمتی را ارائه نمی دهند.
به هر حال ارائه خدمات سه جانبه به صورت مستمر و جدی در بانکها اجرا نمی شود و در بسیاری از مواقع سیستم مربوطه قطع بوده و عمل نمی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  4  =