واکنش به نقدینگی ۳۰ درصدی فاقد مجوزها

رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: اینکه ۳۰ درصد نقدینگی کشور تحت کنترل نباشد، به معنای جفا به اقتصاد ملی است.

به گزارش ریسک نیوز،مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در گفتگو با موج در مورد حجم 650 هزار میلیاردی نقدینگی کشور با احتساب 30 درصد نقدینگی که در دست موسسات پولی فاقد مجوز است، گفت: بانک مرکزی که قوه قهریه ندارد بنابراین برای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی نیاز به حامی و ضامن اجرایی دارد.
وی افزود: تا زمانیکه این نا به سامانی در بخش موسسات پولی غیر متشکل و غیر مجاز ساماندهی نشود، سیاست گذار پولی نمی تواند آنطور که برنامه ریزان پیش بینی می کنند، موثر واقع شود.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با تاکید بر دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه باید برای رفع این نا به سامانی پولی که نگران کننده و بسیار تلخ است، کمک های لازم را به بانک مرکزی داشته باشند، گفت: سیاست های پولی باید بتواند کاملا فراگیر و به صورت موثر عمل کند و تمام نهادهایی که با پول سر و کار دارند، تحت تاثیر این سیاستها قرار گیرند.
وی ادامه داد: اینکه 30 درصد از نقدینگی کشور، خارج از کنترل و نظارت بانک مرکزی است، در واقع به معنای جفا به اقتصاد ملی است.
قاسمی ضمن بیان اینکه، اگر برای ساماندهی موسسات فاقد مجوز به بانک مرکزی کمک نشود، تلاش های بانک مرکزی چندان موثر واقع نمی شود، افزود: انصافا بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات فاقد مجوز تلاش های زیادی کرده است و بخشی از موفقیت های بانک مرکزی هم در این زمینه بوده اما اینها کافی نیست، علت هم این است که برخی از نهادها و سازمان های نظارتی باید با بانک مرکزی همکاری کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

45  −    =  44