افزایش نرخ سود بانکی منتفی شد/ امیدواری برای کاهش ۸ درصدی تورم

در حالی که بنا بود در سومین جلسه شورای پول و اعتبار دولت یازدهم درباره نرخ سود بانکی تصمیم گیری شود، رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده که بانک مرکزی برنامه ای برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد .

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا هر چند حضور سیف در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در غیاب خبرنگاران، مانع از پوشش دقیق اظهارات رییس کل بانک مرکزی شد، اما بر اساس اظهارات نمایندگان حاضر در این جلسه ولی الله سیف تاکید کرده است که در شرایط فعلی تغییر نرخ سود به صلاح کشور نیست و بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود بانکی برنامه‌ای ندارد.

این نمایندگان در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی به نقل از وی "افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به جای تغییر نرخ سود بانکی" ‌را سیاست مطلوب بانک مرکزی در شرایط کنونی اعلام کرده‌اند.

براساس این گزارش، رئیس کل بانک مرکزی همچنین در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرده است که ‌تا پایان سال نرخ تورم از حدود 44 درصد به 36 درصد کاهش پیدا کند.

 جلسه امروز کمیسیون با حضور رئیس کل بانک مرکزی و معاونین‌ وی برگزار شد و در این جلسه نمایندگان و اعضای کمیسیون سوالات خود را در ارتباط با موضوعات مرتبط با نظام پولی و بانکی کشور مطرح کردند.

در این جلسه، موضوعاتی پیرامون نرخ ارز، معوقات بانکی، نرخ تورم ، سود بانکی و بازگشت ارزش پول ملی مطرح و این موارد با حضور رئیس کل بانک مرکزی مورد تبادل نظر قرار گرفت که سیف در اظهارات خود تاکید کرد: سیاست بانک مرکزی یکسان‌سازی نرخ ارز است.

برخی از موضوعات مطرح شده با رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون به جلسات بعدی موکول شد که موضوع برنامه‌های بانک مرکزی در ارتباط با کاهش و یا افزایش نرخ سود بانکی و اوراق مشارکت ازجمله آن موضوعات بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  30