ثبت رکورد نزولی برای طلا

قیمت طلا با کاهش شدیدی که متحمل شد به پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه و نیم اخیر رسید. بهای طلا از ۱۲۷۵ دلار در روز چهارشنبه به حدود ۱۲۴۰ در روز قبل رسید. عمده دلیل کاهش بهای اونس در احتمال توقف زود هنگام سیاست‌های فوق انبساطی آمریکا خلاصه می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز، ،به نقل از دنیای اقتصاد آمار فصل سوم تقاضای طلا نیز نشان می‌دهد با وجود کاهش میانگین قیمت طلا در فصل سوم تقاضای جواهرات به شدت کاهش یافته است. این نشان می‌دهد بازار مصرفی نیز با یک تاخیر همراه با بازار سرمایه‌گذاری به این نتیجه رسیده است که می‌توان به قیمت‌های پایین‌تر چشم داشت. در چنین شرایطی برخی با اشاره به موضع‌گیری رییس احتمالی فدرال رزرو درخصوص ادامه سیاست‌های انبساطی و اجرای سیاست‌های مشابه در اروپا و ژاپن از صعود مجددا طلا سخن می‌گویند. در مقابل گروهی هستند که اعتقاد دارند اقتصاد آمریکا به طرز محسوسی رو به بهبودی است و به همین دلیل برنامه خرید اوراق قرضه نیز متوقف می‌شود. این گروه با اشاره به ارتباط دلار و طلا اجرای سیاست‌های انبساطی در کشورهای دیگر را نیز بی‌تاثیر می‌داند. پیش‌بینی‌های موسسه‌های بین‌المللی نیز تایید‌کننده نگاه گروه دوم است. به اعتقاد این موسسه‌ها، طلا در پایان سال میلادی با نرخ‌های پایین‌تر از رقم کنونی بسته خواهد شد.

ثبت رکورد نزولی برای طلا
گروه بازار پول- دیروز، جمعه، قیمت طلا با کاهش شدیدی که متحمل شد به پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه و نیم اخیر رسید. قیمت هر اونس طلای جهانی عصر چهارشنبه، به دنبال انتشار آمارهایی جدید از اقتصاد آمریکا 13 دلار کاهش یافت. طلا پیش از این وارد مسیر نزولی شده بود و عده‌ای امیدوار بودند که سخنرانی رییس فعلی فدرال رزرو در صبح چهارشنبه هفته گذشته وضعیت بازار را قدری تغییر دهد، اما سخنان «برنانکه» در خصوص لزوم ادامه سیاست محرک پولی آمریکا به رغم مثبت بودن، بازار طلا تاثیری معکوس داشت.
سخنان او نکته جدیدی در بر نداشت و بازار طلا به وعده‌های تکراری وی واکنش منفی نشان داد و قیمت طلا قدری کاهش یافت. تا اینکه انتشار آمارهایی در خصوص میزان خرده‌فروشی و شاخص بهای مصرف‌کننده در عصر همان روز کاهش شدیدتر قیمت طلا را نیز موجب شد. قیمت طلا روز چهارشنبه13 دلار افت ثبت کرد. نزول قیمت طلا به اینجا ختم نشد و تا روز پنج‌شنبه ادامه یافت. تا اینکه در صبح جمعه نزول قیمت طلا به 1243 دلار همه را متعجب کرد. طلا دیروز نرخ‌های پایین‌تری را نیز تجربه کرد و به 1236 دلار هم رسید که پایین‌ترین نرخ آن در چهار ماه و نیم اخیر است.   ولی دوباره قیمت آن بالا رفت و در زمان ارسال این خبر (ساعت 18) به 1247 دلار برای هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =