یکسان‌سازی نرخ ارز تا نیمه دوم سال

رئیس کل بانک مرکزی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این بانک برای پیگیری وصول منابع بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی خبر داد و گفت: یکسان‌سازی نرخ ارز تا نیمه دوم سال ۹۳ انجام می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،ازتسنیم ولی‌الله سیف صبح امروز بعد از اتمام چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت یازدهم به جمع خبرنگاران آمد، اما بدون آنکه به سوالات تمام آنها پاسخ دهد به بیان توضیحات کلی درباره مصوبات جلسه امروز شورا پرداخت و تعدادی از سوالات بی‌جواب ماند.

وی در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به تاکید بانک مرکزی بر یکسان‌سازی نرخ ارز و همچنین با توجه به نهایی شدن بودجه 93 در دولت طی روزهای آتی و نزدیک شدن نرخ دلار بازار آزاد با مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی برای یکسان‌سازی نرخ دلار در بودجه چه پیشنهادی را مطرح کرده است، افزود: نرخ دلار در بازار مشخص می‌شود و این واقعیتی است که در اقتصاد جای خود را دارد اما با توجه به عملکردهای اقتصادی هر رقمی در دولت قرار گیرد به عنوان مبنا و متوسط خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نرخ دلار در بودجه قطعی نیست، تصریح کرد: این نرخ، نرخ متوسط برای سال 93 خواهد بود اما از من نخواهید درباره دلار آزاد صحبت کنم چرا که الان بگوییم دلار 3 هزار تومان است می‌روید و می‌نویسید که فلانی گفت قیمت دلار باید 3000 تومان باشد.

سیف البته تاکید کرد: یکسان‌سازی ارز جزو اهداف جدی دولت است که حتما در نیمه دوم سال 93 به آن خواهد رسید.

وی البته این را هم گفت که نرخ مورد تائید بانک مرکزی برای دلار نرخ ارز مرکز مبادلات ارزی است اما باز هم تاکید می‌کنم هدف کلی ما اجرای یکسان‌سازی نرخ ارز تا نیمه دوم سال 93 است.

* تشکیل کارگروه ویژه در بانک مرکزی برای وصول دارایی‌های بلوکه شده ایران

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از مذاکرات هسته‌ای ژنو از منابع بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی رقمی آزاد شده است یا خیر، گفت: الان به این سرعت امکان‌ آزادسازی منابع وجود ندارد اما بانک مرکزی در شرف است کارگروه ویژه‌ای در این باره طی هفته آینده تشکیل دهد تا نسبت به آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور اقدام کند.

سیف در مورد تامین نرخ ارز خودرو توسط بانک مرکزی و نرخ اعلامی از سوی این بانک به شورای رقابت، گفت: نرخ ارز خودرو را شورای قیمت‌گذاری براساس واقعیتها تعیین می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر نرخ تورم آبان محاسبه شده در این بانک و همچنین اقدامات انجام شده برای تعیین نرخ سود اوراق مشارکت در این بانک طبق مصوبه شورای پول و اعتبار پاسخ نداد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

62  −  61  =