سرانجام ادغام مراکز ملکی تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مراکز ملکی درمان سازمان تامین اجتماعی از ادغام در سازمان بیمه سلامت ایران مستثنی هستند، گفت: معتقدیم آنچه قانون برنامه پنجم توسعه مشخص کرده باید اجرایی شود و سازمان تامین اجتماعی هم در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام داده و خواهد داد.

به گزارش ریسک نیوز،محمدعلی همتی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینکه میزان حق بیمه درمان سازمان بیمه سلامت ایران پنج درصد حداقل دو برابر حقوق و میزان حق بیمه درمان سازمان تامین اجتماعی هفت درصد از کل حقوق است، بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران از فردی که 500 هزار تومان و یا یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد، پنج درصد حقوق را کسر می‌کند اما در مورد سازمان تامین اجتماعی این گونه نیست و هر فرد به هر میزانی که حقوق دریافت کند، بابت حق بیمه‌اش، هفت درصد از حقوقش کسر می‌شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، افزود: در قانون ادغام، استثانائاتی وجود دارد. به طور مثال سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات به طور صریح در بند 2 قانون برنامه پنجم توسعه از ادغام در سازمان بیمه سلامت ایران استثناء شده‌اند.

همتی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در این سازمان مشارکت کرده تا بعدا بهره‌برداری‌های لازم را از خدمات درمان و مستمری انجام دهند،‌ گفت: برهمین اساس در نظر گرفتن بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اولویت اصلی این سازمان بیمه‌گر است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟