مجوز صدور بیمه نامه شخص ثالث بیمه توسعه لغو شد

بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه:

شورای عالی بیمه به دلیل وجود مطالبات معوق بیمه گذاران و دستگاه های ذی ربط، مجوز صدور بیمه شخص ثالث بیمه توسعه را به جز در مورد صدور الحاقیه بیمه نامه های صادره لغو کرد و خواستار ترمیم ساختار مالی این شرکت شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه مجوز صدور بیمه نامه شخص ثالث بیمه توسعه را لغو کرد ،این تصمیم در جلسه روز ۲۴دی ماه و مطابق با ماده ۲۸قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۷۸و در اجرای قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری اتخاذ شده است و درآن توضیح داده شده : در عین حال صدور الحاقیه احتمالی برای بیمه نامه های صادره قبلی و معتبر برای افزایش پوشش بیمه نامه و صدور بیمه نامه المثنی از این مصوبه استثنا می باشد.

بر اساس این مصوبه، شرکت بیمه توسعه برای ایفای تعهدات معوق خود نسبت به بیمه گذاران ،منابع لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام و یا منابع مالی دیگر فراهم و نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام خواهدکرد.

در بخش دیگری از این مصوبه شرکت بیمه توسعه موظف شده که عوارض قانونی مصوب قانون برنامه، قوانین بودجه سنواتی و قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را که تاکنون پرداخت نکرده است به حسابهای مربوط واریز کند.

این مصوبه همچنین شرکت بیمه توسعه را موظف کرده که خسارات جانی معوق بیمه گذارانی که پرونده های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده است را پرداخت کند.

شورای عالی بیمه در این مصوبه شرکت بیمه توسعه را ملزم کرده که حداکثر ظرف دو هفته برنامه خود برای ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه را به بیمه مرکزی ارسال کرده و این افزایش سرمایه را بصورت نقدی و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۲تامین و پرداخت کند.

علاوه براین موارد شرکت بیمه توسعه تا اطلاع ثانوی اجازه پذیرش نمایندگان بیمه ا جدید را نیز ندارد.

متن كامل مصوبه شوراي عالي بيمه به اين شرح است:

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  5