بیمه‌های تجاری به دلیل بالا بودن خسارت از کشاورزان حمایت نمی کنند

طالبی از تجاری نبودن بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: برای حمایت این بخش نیازمند پشتیبانی قوی هستیم.تاکنون 20 میلیون واحد دامداری 810 میلیون قطعه طیور و 8/5 میلیون هکتار را تحت پوشش بیمه داشته ایم تنه درختان نیز از مسایل دیگری است که به دلیل شرایط محیطی آسیب می بیند و باید تصمیماتی در این زمینه گرفته شود.

به گزارش ریسک نیوز، محمد طالبی، مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری امروز در وزارت اقتصاد و دارایی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی درباره معوقات بانک کشاورزی در حجم مطالبات معوقه بانک مرکزی گفت: 6 درصد این مطالبات مربوط به بانک کشاورزی است.

وی دباره نگاه مدیران کلان به بخش کشاورزی گفت: نگرانی ما این است بخش کشاورزی از دسترسی به امکانات دولتی بی بهره بماند و نگاه مدیران کلان حوزه کشاورزی باز کردن گره از کار کشاورزان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به خبرنگاری درباره بیمه کشاورزی گفت: در قانون امسال 150 میلیارد تومان برای حمایت بخش کشاورزی تایید شد اما ما حدود 1150 میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده‌ایم و 240 میلیارد تومان آن از محل پرداخت‌های کشاورزان بوده است ما نیازمند کمک شدید به این بخش هستیم.

وی درباره برنامه‌های بانک کشاورزی گفت: ما تابع برنامه های وزارت جهاد کشاورزی هستیم که در حال حاضر گرایش بیشتر به سمت اجرای طرح های اساسی است.

وی افزود: تقویت منابع بانک از اولویتهای اصلی ماست و پذیرفتن عاملیت طرحهای کلان از دیگر اقدامات ماست.

طالبی اصلاح ساختاری این بانک برای دسترسی بیشتر به منابع مردمی را نیز بخش دیگر اقدامات این بانک دانست و از تامین سرمایه مشترک با بانک صنعت و معدن و مسکن خبر داد.

طالبی از برگزاری جلسه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی نیز گفت: ما به همراه دو بانک تخصصی دیگر نشستهایی را با وزیر اقتصاد داشتیم.

وی درباره صندوق بیمه محصولات کشاورزی در پاسخ به خبرنگار دیگری گفت: صندوق بیمه هویتی وابسته به بانک کشاورزی دارد و بخشی از منابع آن از طریق کشاورزان و بخشی از محل یارانه دولت تامین می‌شود که طی سه سال گذشته پرداختی صورت نگرفته و از هزار میلیارد مبلغ مصوب تنها 50 میلیارد به بانک پرداخت شده است.

وی گفت: تاکنون 20 میلیون واحد دامداری 810 میلیون قطعه طیور و 8/5 میلیون هکتار را تحت پوشش بیمه داشته ایم تنه درختان نیز از مسایل دیگری است که به دلیل شرایط محیطی آسیب می بیند و باید تصمیماتی در این زمینه گرفته شود.

طالبی تاکید کرد: هیچکدام از بیمه‌های تجاری به دلیل بالا بودن خسارت و زیان دهی بخش کشاورزی را مورد بیمه قرار نمی دهند.

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره تحقیق و تفحص مجلس از این بانک گفت:‌ این کار شاکله اداری کشور است و نباید به عنوان ضدارزش مطرح شود ما در حال حاضر گزارشاتمان را در اختیار مجلس قرار دادیم.

این عضو ارشد بانک کشاورزی در پاسخ به خبرنگاری درباره بازگشت عاملیت خرید تضمینی گندم به این بانک گفت: طرح قانون انتظار و خرید گندم در کنار هم قرار دارد و ما برای خرید تضمینی گندم اعلام آمادگی نموده‌ایم اما از آنجا هزینه تمام شده بسیار بالاست منابع باید از تعداد بانکهای بیشتری تامین شود و احتمالاً این کار به صورت جمعی انجام بگیرد.

وی در پایان از امضای قرارداد با یونیدو خبر داد و گفت:‌ از آنجا که محصولات ما در بازار جهانی بازاریابی شده نیستند با برندهای برتر به خصوص در زمینه زعفران قراردادی داشتیم تا از تجربه آنها برای بهینه سازی بازار زعفران استفاده کنیم و ممکن است این طرح تا سه سال طول بکشد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟