عرضه اوراق بهادار پوشش ریسک بیمه در بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت بیمه ایران خبر داد:

مدیرعامل بیمه ایران از عرضه اوراق بهادار پوشش ریسک بیمه در بازار سرمایه به عنوان یکی از طرح‌های جدید این شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶میلیون نفر در کشور دارای بیمه زندگی هستند.در مقطعی از زمان ارتباطات بیمه ای با بیمه گران بین المللی قطع شده بود اما هم اکنون با رفع تحریم ها می توانیم از دانش بین المللی در این صنعت بهره بگیریم.

به گزارش ریسک نیوز، محمود امرالهی امروز در نشست خبری در وزارت امور اقتصادی و دارایی بر شفاف سازی اطلاعات در بیمه ایران تأکید کرد و گفت: درصدد راه اندازی اولین شرکت بیمه تخصصی در بخش بیمه های زندگی هستیم.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: براساس ضوابط و مصوبات، شرکت های بیمه مکلف به جداسازی بیمه های زندگی از بیمه های غیرزندگی شده اند و درصدد هستیم این فعالیت تخصصی را به صورت ویژه ارائه کنیم، بنابراین با توجه به پتانسیلی که از این نظر در کشور وجود دارد توسعه بیمه های زندگی بیشتر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. این در حالی است که در حال حاضر 6میلیون نفر در کشور دارای پوشش بیمه زندگی هستند.

وی، یکی از برنامه های بیمه ایران را حضور در بازار سرمایه ذکر و بیان کرد: درصدد تعریف ابزارهای جدید در بازار سرمایه از جمله تبدیل به اوراق بهادار کردن ریسک های بیمه که در بازار سرمایه وجود دارد هستیم.

امرالهی همچنین از برنامه ریزی برای همکاری و مشارکت با سایر شرکت های بیمه برای پوشش ریسک های بزرگ و تشکیل کنسرسیوم در ایرن زمینه خبر داد و گفت: همچنین قصد برون سپاری فعالیت های بیمه ای از طریق نمایندگان و ارزیابان خسارت را داریم که این امر هدف دولت برای عدم گسترش حجم فعالیت دولتی ها را نیز تأمین می کند.

وی هدف خود از پذیرش مسئولیت مدیرعاملی در شرکت بیمه ایران را افزایش کیفیت بهره وری در خدمات بیمه ای عنوان کرد و گفت: پیش از پذیرش مسئولیت مذکور، یک سال معاون اداری و مالی بیمه ایران و سه سال مدیر تأمین خسارت صندوق خسارت بدنی بیمه ایران بودم بنابراین از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم در این صندوق آشنا شده ام و تجربه گرانی را بدست آورده ام.

وی ادامه داد: بر این اساس امید است بتوانیم با ارائه اطلاعات دقیق و شفاف در زمان فروش بیمه نامه به مردم آن ها با دیدی کامل اقدام به خرید کنند، همچنین بیمه ایران با قبول ریسک‌های بزرگ شرکت های تازه تأسیس بیمه ای می تواند از آنها حمایت کرده و باعث توسعه فعالیت های بیمه ای و پوشش بیشتر ریسک ها با تشکیل کنسرسیوم شود و در نتیجه کیک بیمه در کشور بزرگ تر نخواهد شد.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به محدودیت‌های بیمه ای که تا کنون برای صنعت بیمه کشور با توجه به تحریمها ایجاد شده بود، عنوان کرد: در مقطعی از زمان ارتباطات بیمه ای با بیمه گران بین المللی قطع شده بود اما هم اکنون با رفع تحریم ها می توانیم از دانش بین المللی در این صنعت بهره بگیریم.

وی درباره عملکرد 9ماهه بیمه ایران گفت: طی این مدت 12میلیون فقره بیمه نامه صادر شده و همچنین 54 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی این شرکت بوده و 8میلیون فقره خسارت نیز پرداخت شده است.

وی در ادامه از پرداخت خسارت 31هزار میلیارد ریالی بیمه ایران طی این مدت خبرداد و با اعلام اینکه روزانه 11میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است، افزود: همچنین با همکاری مشترک شرکت های بیمه و با راهبری بیمه ایران 35شرکت پتروشیمی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  8  =