مهمترین خبرهای حوزه بانک بیمه در هفته‌ای که گذشت

افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به ۲۳ درصد، انتشار اوراق مشارکت ۶ ماهه بانک مرکزی، تجدید نظر در نرخ سود بانکی در سال آینده و افزایش نرخ قیمت اونس و سکه از مهترین تحولات حوزه بانک و بیمه بود.

به گزارش ریسک نیوز، از فارس در هفته‌ای که گذشت، افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به 23 درصد، انتشار اوراق مشارکت 6 ماهه بانک مرکزی، تجدید نظر در نرخ سود بانکی در سال آینده از مهمترین خبرهای حوزه بانک بود.

*مکانیزم جدید اوراق مشارکت با سود 23 درصد رونمایی شد/ عرضه از شنبه در 3 بانک

سید علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به 23 درصد خبر داد و گفت: از روز 26 بهمن ماه اوراق مشارکت بانک مرکزی عرضه می‌شود، اما با توجه به اینکه اوراق در دوره زمانی 6 ماهه است،‌ در واقع نیمی از سود 23 درصدی سالانه در مدت 6 ماه پرداخت خواهد شد.

*افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو و کالا به شرط تغییر نرخ سود بانکی

سید علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: در صورتی که نرخ‌های سود بانکی اصلاح و امکان تجهیز بیشتر منابع برای بانک‌ها و موسسات فراهم شود، قطعا در سال آینده برای افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو و خرید کالا تصمیم‌گیری خواهد شد.

*تجدید نظر در نرخ سود بانکی با اجرای فاز دو هدفمندی/ مشکل تولید نقدینگی نیست

ابوالفضل اکرمی مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده،‌ گفت: برای مهار انتظار تورمی، تجدید نظر در نرخ سود بانکی برای سال آینده ضروری است.

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی تا پایان آذر ماه به 550 هزار میلیاردی رسیده است، گفت: در 9 ماهه سال جاری حجم نقدینگی 19.6 درصد افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل افزوده شدن آمارهای 7 موسسه اعتباری بوده است.

وی با بیان اینکه ضریب فزاینده پولی به 5.544  افزود: البته 2.7 درصد از نقدینگی موجود ناشی از آمارهای موسسات پولی بوده و همچنین بازپرداخت سر رسید اوراق مشارکت بانک مرکزی بر رشد نقدینگی تاثیرگذار بوده است.

*ارائه طرح رفع تحریم بانک سپه به مذاکره‌کنندگان

سید کامل تقوی نژاد مدیر عامل بانک سپه گفت: طرحی برای رفع تحریم‌ها طراحی شده که برای اجرایی شدن آن با مقامات عالی رتبه و مذاکره کنندگان ارشد وزارت امور خارجه مذاکره شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

*افزایش قیمت سکه به تبع رشد اونس

در این هفته با توجه به رشد قیمت اونس، قیمت سکه افزایش یافت. سکه طرح جدید 908 هزار تومان، سکه طرح قدیم با 14 هزار تومان افزایش 908 هزار تومان و نیم سکه با 6 هزار تومان رشد نسبت به ظهر امروز، 456 هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه 269 هزار تومان، سکه گرمی 175 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 92 هزار و 548 تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت اونس در بازار جهانی هم‌اکنون 1290.40 دلار است.

در بازار ارز، دلار 2958 تومان، یورو 4030 تومان و درهم 808 تومان فروخته شد.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با فارس، علت اصلی و اولیه رشد قیمت اونس را صحبت‌های «جانت یلن» رئیس کل بانک مرکزی آمریکا دانست و افزود: وی در سخنرانی خود گفت که بانک مرکزی بازخرید اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و همین مساله موجب شد بسیاری از معامله‌گران در بازار جهانی اقدام به خرید طلا کنند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تهران ادامه داد: پس از این سخنرانی میزان خرید طلا توسط معامله‌گران در بازار آسیا افزایش یافته و روند رشد اونس جهانی را به وجود آورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

72  +    =  80