شاخص بورس از حرکت بازایستاد

شاخص بورس تهران یک روز بعد از حرکت صعودی و بازگشت به کانال ۸۰ هزار واحدی، دوباره روند منفی به خود گرفت و با افت ۱۶۷ واحدی مواجه شد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا در حالی بورس تهران در خوشحالی ایراد شورای نگهبان به نرخ خوراک 15 سنتی به سر می برد و با افزایش حدود 1000 واحدی در معاملات روز گذشته مواجه شده بود در پایان معاملات روز گذشته مجلس نرخ خوراک 13 سنتی را تصویب کرد و نگرانی ها را برای فعالان این صنعت به ارمغان اورد.

 

به این ترتیب علی رغم اظهارنظر نماینده دولت مبنی بر مناسب بودن نرخ‌های 8 تا 10 سنت برای خوراک، مجلس شورای اسلامی به تصمیم خود پافشاری کرده و با 146 رای موافق و 44 رای مخالف نرخ 13 سنت را برای خوراک گاز مجتمع‌های پتروشیمی تصویب کرد.

 

با این تصمیم روند نزولی بورس دوباره از سرگرفته شد و شاخص بورس تهران در معاملات امروز 167 واحد افت کرد و به کانال 80 هزار و 435 واحد رسید.

 

بر این اساس و در شرایطی که فعالان بازار منتظر نظر شورای نگهبان در خصوص نرخ 13 سنتی هستند که در بازار امروز اکثر نماد شرکتها منفی شد و شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، بانک صادرات، فولاد، ایران خودرو، ملی مس، سایپا، بانک تجارت، دارویی تامین، فارس و خوزستان و پالایشگاه نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.

 

در مقابل رشد قیمت شرکت‌های ارتباطات سیار، مخابرات و بیمه البرز مانع از افت بیشتر شاخص در معاملات امروز شدند.

 

همچنین در بازار امروز شرکت‌های مخابرات، به همراه شرکتهای دارویی و پالایشگاه نفت بندرعباس از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و حفاری شمال و نیروترانس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در بازار امروز بیش از 297 میلیون سهم به ارزش 199 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 395 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  50