آمادگی شعب و نمایندگی‌های بیمه ایران برای صدور الحاقیه شخص ثالث

تمامی شعب و نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران برای صدور الحاقیه افزایش دیات بابت بیمه نامه شخص ثالث و ارائه آن به بیمه گذاران آماده هستند.

به گزارش ریسک نیوز،از  تسنیم، عضو هیات مدیره و معاون فنی بیمه ایران با اشاره به در پیش رو بودن ماه های حرام و افزایش نرخ دیات،گفت:بیمه گذاران برای تامین افزایش امنیت روانی خود و جلوگیری ازبروز مشکلات مالی و تبعات ناشی از تغییرات نرخ دیات، بایستی نسبت به خریداری الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث احتمالی دچار مشکل نشوند.

محمدحیدری درخصوص جبران خسارت های جانی ناشی از تصادفات رانندگی توسط شرکت‌های بیمه ای، تصریح کرد: طبق قانون، شرکت‌های بیمه‌ای در زمان بروز حادثه تا سقف تعهداتی که دربیمه نامه مشخص شده نسبت به جبران خسارت های مالی متعهد هستند.

برهمین اساس هنگام بروزحوادث احتمالی رانندگی منجر به جرح وفوت، پرداخت مابه التفاوت افزایش دیات درصورت عدم پوشش مناسب بیمه ای برعهده بیمه گذار خواهد بود و شرکت های بیمه ای هیچ تعهدی نسبت به آن نخواهند داشت.

وی با اشاره به تازه ترین بخشنامه قوه قضاییه وافزایش نرخ دیات درماه های حرام به میزان 200 میلیون تومان،ادامه داد: دهم اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با آغاز ماه رجب، یکی از ماه های حرام است و از آنجا که نرخ دیه در این ماه به 200 میلیون تومان افزایش می‌یابد الزامی است بیمه گذاران با خریداری الحاقیه شخص ثالث، مسوولیت مدنی خود را نزد شرکت های بیمه افزایش دهند.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، حیدری درپایان با بیان اینکه تامین مابه التفاوت مبلغ دیات نسبت به سال 92 از عهده افرادعادی خارج است، تاکید کرد: بهتر است بیمه گذاران در اسرع وقت به شرکت‌های بیمه‌گر مراجعه و برای خریداری الحاقیه بیمه نامه خود اقدام کنند و این مهم را به روزهای آخر موکول نگردانند و امنیت روانی خود را تامین کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  7  =  2