انتقاد به مکانیزم صندوق توسعه بازار سرمایه

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری عنوان کرد

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه وضعیت بورس در شش ماهه دوم سال مثبت خواهد شد، نسبت به مکانیزم صندوق توسعه انتقادهایی وارد کرد.

به گزارش ریسک نیوز حمیدرضا مهرآور- مدیرعامل کارگزاری بانک سامان- در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:بازار سرمایه در شش ماهه اول سال به دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی با احتیاط رفتار کرده و در شش ماهه دوم مثبت خواهد شد زیرا تاثیر هدفمندی یارانه‌ها، مجامع شرکتها و تاثیر مذاکرات هسته ای در این مدت مشخص شده و از سوی دیگر شرکتها EPS سال جدید را اعلام می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ دلیلی برای کاهش روند بازار سرمایه وجود ندارد،اظهار کرد:در حال حاضر که پیش بینی می شود روند مذاکرات هسته‌ای مثبت بوده و منابع ارزی جدیدی وارد کشور شود به همین دلیل هیچ دلیلی برای رکود در بورس تهران وجود ندارد و نگرانی خاصی مشاهده نمی شود.

 

این فعال بازار سرمایه مزایای بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:با توجه به شواهدی که وجود دارد به نفع سهامداران است که سرمایه خود را از بورس خارج نکنند زیرا بازار سرمایه بر خلاف سایر بازارها به سرمایه خرد نیاز داشته و نسبت به سایر بازارها مزایای زیادی دارد همچنین اطمینان زیادی در بازار ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت بورس در شش ماهه دوم سال بهبود می یابد، تصریح کرد:بازدهی امسال بورس به شدت سال گذشته نیست ولی پیش بینی می شود که بورس تهران در سال جاری بازدهی 35 تا 40 درصدی را نصیب سهامداران کند.

 

وی در ادامه نسبت به عملکرد صندوق توسعه بازار سرمایه انتقاد کرد و گفت:صندوق توسعه بازار سرمایه با مکانیزم فعلی نمی تواند به بورس کمک کند.

 

مهرآور افزود: این در حالی است که باید همچون سنوات گذشته منابعی را در اختیار خود بانک ها قرار دهند تا خود شرکتها فروشنده سهام باشند و منابع در اختیار یک نهاد نباشد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =