طرح بیمه پیشگیری در سراسر کشور اجرا می شود

رئیس‌مرکز‌توسعه‌پیشگیری‌ودرمان اعتیاد سازمان‌بهزیستی کشور گفت: بیمه پیشگیری موضوعی نوین در کشور ما است ولی امیدوار هستیم بتوانیم آن را در کشور اجرا کنیم.

به گزارش ریسک نیوز،جید رضازاده شامگاه چهارنشبه در نشست خبری بهزیستی استان اصفهان درباره حضور خود در شهر اصفهان اظهار کرد: من و همکارانم در اصفهان هستیم تا بتوانیم برنامه‎های پیشگیری موجود در اصفهان را مورد ارزیابی قرار دهیم و چالش‎ها را برطرف کنیم  امیدوار هستم در این 2 روز بتوانیم کاره ای خوبی انجام دهیم.
 

وی افزود: امروزه نباید اجازه دهیم که معلولان در سطح‌کشور توسط حادثه به وجود آیند و نباید اجازه دهیم طلاق‎ها در کشور انجام شود و بعد از وقوع این حوادث ما دست به کار شویم بلکه از ابتدا باید ما موارد پیشگیری را مورد ارزیابی قرار داده باشیم.
 

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان‌بهزیستی‌کشور  پیرامون پیشگیری قبل از درمان تصریح کرد: پیشگیری نیز یک امر بسیار عادلانه است که تمام مردم اعم از قشر متوسط و سطح بالای جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند و شاید افراد در وضع مالی نامناسب بهتر می‎توانند از آن استفاده کرده و هم‎چنین برای آن‌ها مفیدتر واقع شود زیرا آن‌ها بیشتر در معرض آسیب‎های اجتماعی قرار گرفته‎اند.
 

وی‌درباره‌تخصصی‌کارکردن‌بهزیستی‌بیان کرد: تخصصی‌ترین‌دستگاهی‌که‌در کشور در موضوع پیشگیری از آسیب‎هامشغول‌است، بهزیستی بوده ولی نمی‎گوییم که خیلی خوب مشغول به انجام فعالیت‎ها هستیم و باید تلاش را بیشتر کنیم.
 

رضا زاده افزود: دفتر آسیب‎های اجتماعی با هدف ارتقاع سطح زندگی مردم و آموزش فرزند پروری برای افراد در جامعه است و دفاتر مشاوره نیز کمک‎های بسیار شایانی برای ارتقاع سلامت روان از قبیل برگزاری تحصیلی طلاق و جنسیتی برای مردم بوده است.
 

وی  با اشاره به نوین‌بودن بیمه‌پیشگری گفت: بیمه‌پیشگیری موضوعی‌کاملاً نوین‌است هرچند مدتی است در حال بررسی آن هستیم ولی اگر این موضوع در کشور اجرائی شود اتفاقی بسیار خوب در فعالیت‌های بهزیستی کشور رخ داده و بیمه‎ها نیز اگر متوجه شوند این طرح برایشان مفید است حتماً از طرح استقبال می‎کنند.
 

رئیس مرکز توسعه پیشگیری‌ودرمان اعتیادسازمان‌بهزیستی‌کشور خاطرنشان کرد: اجرائی کردن بیمه پیشگیری بسیار سخت است و به زودی اجرائی نمی‎شود ولی با انجام جلساتی در این موضوع امیدوار هستم که بتوانیم به نتایج خوبی برسیم و باید در نظرداشت که کاراصلی بهزیستی پیشگیری بوده و درمان جای کمتری در این حوزه دارد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

71  −    =  62