اثرات مثبت یکپارچه شدن بیمه ها در کاهش هزینه های درمانی

رییس انجمن داروسازان ایران

رییس انجمن داروسازان ایران، با اشاره وجود امکاناتی که بیمه تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه سلامت ایرانیان دارند، گفت: یکپارچه شدن بیمه ها اتفاق بسیار خوبی است. البته در صورتی که این ارگان ها مشکلات مردم را ببینند و امکانات لازم را جهت رفع این مشکلات فراهم کنند.

به گزارش ریسک نیوز،رهبر مژدهی آذر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سلامانه،‌ عنوان کرد: با یکپارچه شدن بیمه‌ها، سازمان مستقلی ایجاد خواهد شد که مسلما نیاز به تولیت دارد و این تولیت باید به عهده وزارت بهداشت باشد در واقع وزارت بهداشت باید تنها در این زمینه نقش نظارتی داشته باشد نه عملیاتی. چون این وزارت خانه گرفتاری های خودش را دارد.

 

به گفته دکتر مژدهی آذر یکپارچه نبودن بیمه ها مسلما هزینه های درمانی را بالا می برد.

درمورد یکپارچه شدن بیمه‌ها البته باید کارشناسی های لازم صورت گیرد تا بتوان به کاهش هزینه‌های درمانی و صرف ذخیره‌های پولی ناشی از آن برای بهتر شدن خدمات درمانی امیدوار بود.

 

دکتر ایرج خسرونیا، رییس جامعه متخصصان داخلی نیز توضیح داد: در حال حاضر 5 تا 6 میلیون نفر از جمعیت ایران هیچ گونه دفترچه بیمه ای ندارند در حالی که 130 تا 140 میلیون دفترچه بیمه داریم که نشان می دهد برخی از مردم از 3 تا 4 دفترچه بیمه برخوردار هستند.

 

به گفته وی این در حالی است که یک کارمند دولت بعد از 30 سال کار کردن، تنها یک دفترچه دارد و کارمند دیگری دارای کارت طلایی است ومی‌تواند برای دریافت بهترین خدمات به بهترین بیمارستان ها مراجعه کند.

 

دکتر خسرونیا تاکید کرد: این تفاوت باعث شده عدالت در سلامت اجرا نشود در حالی که همه شهروندان از وزیر تا مردم باید یک دفترچه بیمه واحد داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

32  −    =  23