شناسایی پروتئینی در خون که منجر به آلزایمر میشود

پزشکان انگلیسی توانستند در زمینه ارائه نوعی آزمایش خون به منظور پیش بینی احتمال شروع بیماری آلزایمر گام مهمی بردارند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از سلامت نیوز، در آزمایشی روی بیش از 1000 داوطلب، یک نمونه پروتئین در خون آنان شناسایی شد که بر اساس آن می‌توان شروع زمان بیماری زوال عقل را با 87 درصد دقت تشخیص داد. یافته‌های این بررسی می‌تواند به منظور انجام آزمایش‌های بیشتر برای تولید داروهای جدید کنترل زوال عقل مورد استفاده قرار گیرد.

تاکنون مطالعات متعددی برای یافتن شیوه درمانی بیماری آلزایمر انجام گرفته که با شکست روبرو شده است. در فاصله سال‌های 2002 تا 2010 میلادی، 99.6 آزمایش‌ها با هدف پیشگیری این بیماری انجام گرفته

است. پزشکان معتقدند تاخیر در روند درمان بیماری موجب ناموفق بودن آن می‌شود چرا که علائم آلزایمر حدود یک دهه پس از شروع بیماری ظاهر می‌شوند.
در این بررسی تفاوت‌های موجود در نمونه خون 452 فرد سالم، 220 فرد مبتلا به نارسایی خفیف شناختی و 476 فرد مبتلا به آلزایمر مورد مطالعه قرار گرفت. این متخصصان قادر بودند با 87 درصد دقت اعلام کنند کدام یک از بیماران مبتلا به نارسایی خفیف شنناختی در یک سال آینده به آلزایمر مبتلا می‌شوند.

پرفسور «سیمون لاوستون» از دانشگاه آکسفورد گفت: تلاش ما این است که افراد مستعد ابتلا به آلزایمر را زودتر از آنچه اکنون انجام می‌شود شناسایی کرده و هدف‌مان رسیدن به این هدف است تا هرچه زودتر برای کنترل بیماری اقدام کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

72  +    =  76