راه‌اندازی خدمات نسل سوم تلفن همراه از ۱۲ مرداد در تهران

وزیر ارتباطات گفت امیدواریم ۱۲ مردادماه اپراتوری که آمادگی دارد به صورت پایلوت در چند نقطه تهران خدمات نسل سوم را ارائه کند و از اول شهریورماه نیز در صورت مناسب بودن خدماتش پروانه فعالیت در این نسل را بگیرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم صبح امروز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح گام نهایی رومینگ ملی که بین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل انجام شد، اظهار کرد: حدود 20 روز قبل مرحله اول رومینگ ملی بین رایتل و 2 اپراتور دیگر صورت گرفت که خوشبختانه خیلی خوب اجرایی شد و جا دارد از تمام همکاران خودم در سازمان تنظیم مقررات که پیگیر اجرای چنین طرحی بودند تشکر و قدردانی کنم. 

وی افزود: اول از همه که بحث رومینگ بین اپراتورها را مطرح کردم عده‌ای گمان کردند به دلیل اختلافات و رقابت‌های بین اپراتورهای کشور این موضوع رویاست اما امروز با همت 3 اپراتور شاهد اجرایی شدن چنین موضوعی هستیم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشکر از اپراتورهایی که پیش از این در ارتباط با آنها گفته بود بیشتر به فکر مردم باشید گفت: سیاست ما در این وزارتخانه ارائه سرویس و خدمات بهتر با تعرفه‌های معقول است همچنان که در بحث اینترنت تعرفه پهنای باند بین‌الملل را 35 درصد برای شرکت‌های ندا کاهش دادیم تا مردم با 20 درصد کاهش پهنای باند بتوانند اینترنت دریافت کنند. 

واعظی همچنین یادآور شد: البته در این میان چند شرکت هستند که نمی‌خواهند زیر بار این مصوبه بروند، همین جا از رگولاتوری درخواست می‌کنم به جد دنبال اصلاح چنین مخالفت‌ها و ناسازگاری‌هایی باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رومینگ ملی گام اول بحث ترابردپذیری شماره‌های همراه بود، اظهار کرد: با این طرح شماره‌های کاربران در شبکه اپراتورها حفظ خواهد شد و می‌توانند با همان شماره به اپراتور دیگری که خدمات و کیفیت بهتری دارد مراجعه کنند هرچند که یکی از اپراتورها ظاهرا رضایتی از این طرح ندارد اما باید به این موضوع واقف باشد ما این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ارتباط با خدمات نسل سوم تلفن همراه در کشور گفت: مذاکرات نسل سوم را انجام داده‌ایم و در نیمه دوم امسال شاهد حضور اپراتورهایی برای ارائه خدمات در این زمینه خواهیم بود و البته باید این را دانست سازمان تنظیم مقررات تنها به اپراتورهایی مجوز نسل سوم را می‌دهد که تمامی مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را رعایت کرده و به شروط درنظر گرفته پایبند باشند. 

واعظی افزود: کارها در این حوزه خوب پیش می‌رود و امیدواریم 12 مردادماه که روز تحلیف ریاست جمهوری دوره یازدهم است اپراتوری که آمادگی دارد به صورت پایلوت در چند نقطه تهران خدمات نسل سوم را ارائه کند و از اول شهریورماه نیز در صورت مناسب بودن خدماتش پروانه فعالیت در این نسل را بگیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که تالیا تا چه زمانی به رومینگ ملی ملحق خواهد شد، گفت: از نظر ما تالیا پروانه برای اپراتوری ندارد و تنها پیمانکاری برای شرکت مخابرات بوده است که از زمان فعالیت آن نیز چیزی باقی نمانده است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تالیا از نظر فنی و بازاریابی نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و شرکتی که در این وضع است نمی‌تواند از خدمات رومینگ استفاده کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1