ایران چک ۱۰۰.۰۰۰ تومانی با امضای بهمنی

یکی از نکات جالب ایران چک هایی که به تازگی به بازار روانه شده این است که روی آن امضای رئیس کل سابق بانک مرکزی درج شده و نه رئیس کل جدید!

به گزارش ریسک نیوز،بیش از یک ماه از یک ماه از وعده ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر ازائه ایران چک ها صد هزار تومان به بازار می گذرد اما نکته جالبی در این ایران چک ها وجود دارد!
بر اساس این گزارش بر روی ایران چک های جدید امضای رئیس کل سابق بانک مرکزی یعنی محمود بهمنی درج شده و ولی اله سیف آن را امضا نکرده است!
البته پیشتر رئیس کل جدید بانک مرکزی عنوان کرده بود که ایران چک جدیدی چاپ نخواهد شد و همان ایران چک های قدیمی مجددا به بازار خواهد آمد اما این نکته نیز جای ابهام دارد!
بدین ترتیب که ایران چک های جدید بسیار نو و تانخورده هستند و اینگونه به نظر می رسد که به تازگی چاپ شده اند!
هنگامی که رئیس کل بانک مرکزی این صحبت را انجام داد به نظر می رسید ایران چک های تمیز (و نه بسیار نو و تانخورده) روانه بازار شوند!
اگر حرف سیف درباره اینکه این ایران چک ها مربوط به قبل بوده صحیح باشد اینگونه استنباط می شود که چرا همچنان نو و تانخورده هستند و گویی که مسئولان بانک مرکزی دولت یازدهم می دانستند که بالاخره روزی این ایران چکها مجددا روانه بازار خواهند شد!
اگر این استنباط صحیح نباشد باید پرسید که چرا سرمایه های و هزینه های بسیاری برای تعداد بسیاری ایران چک یکصد هزار تومانی انجام شده تا در انبارهای بانک مرکزی خاک بخورد و اصلا روانه بازار نشود؟
و چگونه ممکن است ایران چک هایی که از رده خارج شده و حدود سه سالی است که اصلا نامی از آنها برده نمی شود در انبارهای بانک مرکزی وجود داشته و منهدم نشده اند؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

32  −  24  =