پرداخت تعهدات بیمه توسعه منوط به انتقال دارایی های این شرکت به بیمه ایران

عضو هیأت مدیره و سرپرست معاونت اداری،مالی بیمه ایران تصریح کرد:

پرداخت خسارت و تعهدات بیمه توسعه توسط بیمه ایران شدنی است منوط به آنکه دارایی های این شرکت بیمه ای به بیمه ایران منتقل شود .

به گزارش ریسک نیوز،حمید تاجیک – عضو هیأت مدیره و سرپرست معاونت اداری،مالی بیمه ایران با بیان اینکه اگر شرکت بیمه‌ای به تعهدات خود عمل نکند اثرات سوء ان به همه صنعت بیمه سرایت خواهد کرد و حس بی اعتمادی را ایجاد خواهد کرد ،اظهار کرد: پرداخت خسارت و تعهدات بیمه توسعه توسط بیمه ایران شدنی است منوط به آنکه دارایی‌های این شرکت بیمه‌ای به بیمه ایران منتقل شود .

تاجیک در پاسخ به این پرسش که مطابق قانون اگر بیمه دولتی قادر به انجام تعهدات خود نباشد باید به بیمه دولتی ادغام شود در مورد بیمه توسعه هم این شرایط به وجود خواهد آمد ، اظهار کرد: بیمه ایران ظرفیت قوی ،بدنه کارشناسی و بسترهای لازم برای پرداخت خسارت به شرکت هایی که دارای مشکل هستند را دارد اما منوط به آن است که دارایی ها و سرمایه های آنها به ازای پرداخت خسارت به این شرکت منتقل بشود .

عضو هیأت مدیره بیمه ایران خاطرنشان کرد: اگر شرکت بیمه‌ای به تعهدات خود عمل نکند اثرات سوء ان به همه صنعت بیمه سرایت خواهد کرد و حس بی اعتمادی را ایجاد خواهد کرد.

وی درپاسخ به این پرسش که بیمه ایران نیز یک بیمه زیان ده اعلام شده چگونه می خواهد تعهدات بیمه توسعه را جبران کند ، به پانا گفت : وضعیت بیمه ایران مناسب است و به دلیل اینکه سرمایه های بیمه ایران بسیار ارزشمنداست و طی 80 سال دراین شرکت خریداری و سرمایه گذاری شده است پشتوانه عملیاتی بیمه گری لازم در بیمه ایران وجود دارد .

عضو هیأت مدیره بیمه ایران تاکید کرد: دانش فنی و ظرفیت بالای بدنه کارشناسی دارایی های فیزیکی لازم است و پرداخت خسارت بیمه توسعه نیز در صورت الحاق به بیمه ایران از محل دارایی های خود این شرکت مدیریت خواهد شد .

تاجیک خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه شرکت های بیمه مجبور هستند حق بیمه خود را تبدیل به سرمایه گذاری های بلند مدت کنند تا ایفای تعهدات بهتری انجام دهند دارایی های هر شرکتی که با تصمیم گیری نهایی در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی و سایر نهادهای قانونی انجام شود به دارایی بیمه ایران اضافه می شود و این بیمه می تواند نسبت به پرداخت بدهی زیان دیدگان از محل بیمه نامه های آنها ایفای تعهد کند .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  7  =  1