توقف نماد بیمه دی ۹ ماهه شد/ سهامداران همچنان در انتظار

توقف نماد بیمه دی:

با وجود گذشت ۹ ماه از بسته شدن نماد شرکت بیمه دی و استقرار تیم مدیریتی جدید در این شرکت همچنان نماد بیمه دی در فرابورس متوقف است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،برخی شرکت‌های بیمه به دلیل عدم توجه به ارزیابی ریسک و اعلام نرخ‌های غیرفنی در بیمه‌نامه‌های مختلف وارد رقابتی ناسالم با یکدیگر شده‌اند و همین مسئله موجب شده تا به تدریج شرکت به سمت کاهش توانگری مالی و عدم پرداخت به موقع خسارات و ایفای ناقص تعهداتش حرکت کند.

شرکت بیمه دی در دو سال اخیر به دلیل برخی مشکلات مدیریتی و همچنین انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان با بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکلات فراوانی روبرو شد و بیمه‌گذاران را هم با دردسرهای زیادی مواجه کرد؛ البته این قرارداد میراث مدیران اسبق این شرکت بود اما آثار ناگوار آن برای بیمه‌گذاران و سهامداران شرکت تاکنون هم باقی است.

در سال قبل و بعد از مطرح شدن زمزمه‌های رفتن علی‌حسینی مدیرعامل سابق این شرکت در آذرماه، وضعیت این شرکت در بورس نامناسب شد تا اینکه در واپسین روزهای حضور علی‌حسینی در بیمه دی یعنی 30 آذرماه نماد مربوط به آن در بازار فرابورس متوقف شد.

این وضعیت ادامه داشت تا اینکه بالاخره در 18 دی‌ماه سال 92 ، مجید بختیاری به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد و نوید بهبود وضعیت و ایفای تعهدات شرکت در قبال بیمه‌گذاران را داد.

مدیرعامل بیمه دی 40 روز پیش در این باره به خبرنگار فارس گفت: تعداد کمی از بیمه‌گذاران تامین اجتماعی باقی مانده‌اند که به تدریج مشکلشان حل میشود و طبق برنامه‌ای که داریم تا یک ماه و نیم آینده موضوع پرداخت خسارت بازنشستگان را خاتمه می‌دهیم و از این پس در ارزیابی و پذیرش ریسک با حساسیت بیشتری رفتار می‌کنیم.

با این وجود نماد بیمه دی در فرابورس پس از گذشت حدود 9 ماه همچنان متوقف است و اداره نظارت بر ناشران فرابورسی روز گذشته در گزارشی درباره علت توقف و اقدامات این اداره اعلام کرد: پیگیری‌های مکرر از جمله مکاتبات 121.48090 مورخ 92.6.25، 121.229534 مورخ 93.4.26، 121.242643 مورخ 92.8.13 و جلسات برگزار شده به تاریخ‌های 92.8.15، 92.12.5 و 93.3.28 متأسفانه تاکنون منتج به نتیجه نشده است. لازم به ذکر است پرونده شرکت در کمیته تخلفات در دست بررسی است.

گزارش فرابورس اضافه می‌کند: مواردی که باید توسط شرکت ارائه شود و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر تاکنون ارسال نشده است شامل اطلاعات سالیانه 92، پیش‌بینی حسابرسی شده سال مالی 93 و آخرین عملکرد واقعی سال مالی 93 است.

حال باید دید مدیرعامل و هیأت مدیره این شرکت چه تصمیمی برای رفع این نواقص خواهند گرفت و چه زمانی به این دغدغه سهامداران و بیمه‌گذاران پایان می‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  5