فضای تردید و ابهام بورس را فراگرفت

حاکم شدن فضای ابهام و تردید در بورس تهران موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه به روند ریزشی خود ادامه داده و به کانال ۷۱ هزار واحدی نزول کند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،ادامه تردیدها و ابهام‌ها در بورس تهران و نیز سردرگمی سهامداران موجب شد تا در معاملات امروز شاخص بورس افت بیش از 300 واحدی را تجربه کرده و تا کانال 71 هزار واحدی عقب نشینی کند.

به این ترتیب در معاملات آخرین روز هفته نیز قیمت اکثر شرکت‌ها افت کرد و روند نزولی بورس دوباره از سر گرفته شد به طوری که در معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه در کانال 71 هزار و 860 واحد متوقف شد و زیان سهامداران افزایش پیدا کرد.

بر این اساس توجه سهامداران به بازار دلار و نفت و نیز تردید آنها برای سرمایه گذاری در بورس موجب شد تا در بازار امروز صف های فروش تقویت شده و قیمت سهام شرکتها کاهش پیدا کند به طوری که در معاملات امروز شرکت هلدینگ خلیج فارس که بازار سهام به واسطه آن طی دو روز گذشته مثبت شده بود، بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشت و شرکت‌های خودرویی و بانکی نیز منفی شدند به طوری که تاپیکو، بانک صادرات، مپنا، ایران خودرو، سایپا، بانک انصار، ملت، گل گهر، فولاد مبارکه و چادرملو از شرکت‌های تاثیر گذار در افت شاخص بودند.

در بازار امروز ماشین سازی اراک، ایران ترانسفو و گلوکوزان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و سرمایه‌گذاری رنا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سایپا دیزل بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب علی رغم افت 300 واحدی شاخص بورس،میزان حجم معاملات نشان می دهد همچنان داد و ستد در بورس تهران رونق داشته و عده ای از سهامداران به امید روزهای خوب در آینده اقدام به سرمایه گذاری می کنند بر این اساس در معاملات امروز 764 میلیون سهم به ارزش 220 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 324 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  2