تشدید ریزش‌های سنگین در بورس تهران

دماسنج بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات امروز خط مقاومت ۷۰ هزار واحد را از دست داد و به راحتی وارد کانال ۶۹ هزار واحدی شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،روند ریزشی بورس تهران که در روزهای اخیر و با قوت گرفتن رفتن صالح آبادی از سازمان بورس و دیگر متغیر های سیاسی و اقتصادی شدت گرفته است، امروز نیز ادامه پیدا کرد و موجب شد تا شاخص بورس برای اولین بار در سال 1393 وارد کانال 69 هزار واحدی شود.

 

بر این اساس روند نزولی قیمت نفت، در کنار مطرح شدن تغییر رئیس سازمان بورس دو اتفاقی است که موجب شد تا قیمت سهام شرکتها افت سنگینی را تجربه کرده و در نهایت دماسنج بازار سرمایه تا نیمه معاملات امروز 600 واحد افت کرده و به کانال 69 هزار و 698 واحدی پرتاب شود.

 

افت شاخص بورس که در غیاب شرکت‌های پالایشگاهی و هلدینگ خلیج فارس ثبت می‌شود که در بازار امروز شرکت‌های بانک ملت، غدیر، بانک تجارت، چادرملو، فولاد مبارکه، مپنا، ایران خودرو، تاپیکو، بانک صادرات و سایپا بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشتند.

 

در این افت مطابق معمول روزهای اخیر شرکت‌های بزرگ مانند بانک‌های ملت، تجارت و صادرات به همراه ایران خودرو، سایپا، مپنا و سرمایه گذاری غدیر نقش منفی موثری داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1