چالش های شبکه فروش ناشی از عدم وجود اعتبارسنجی در صنعت بیمه است/عدم وجود وحدت رویه در شبکه فروش

مدیران امور نمایندگان و شبکه فروش صنعت بیمه بررسی کردند :

یکی از مهمترین کارهایی که باید صورت بگیرد انجام اعتبارسنجی درست شرکت های بیمه و تعریف شاخصهای مناسب در این خصوص است./ تاکنون سیاست های غلطی در توسعه شبکه فروش وجود داشته است. شرکت های بیمه باید در پی ایجاد وحدت رویه در حوزه شبکه فروش باشند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از انجمن حرفه ای صنعت بیمه، مدیران امور نمایندگان و شبکه فروش صنعت بیمه روز چهارشنبه مورخ 10/10/93 به میزبانی انجمن حرفه ای صنعت بیمه، گردهم آمدند.

 حجاریان، مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه و مدیران امور نمایندگان و شبکه فروش شرکت های بیمه البرز، ملت، معلم، آسیا، سامان، پاسارگاد، سرمد، سینا، حافظ، دانا، رازی، نوین، تعاون، آسماری، کارآفرین، دی و کوثر حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، حجاریان به معرفی انجمن حرفه ای پرداخت و ماموریت آن را در توسعه منابع انسانی و اصلاح فضای کسب و کار عنوان کرد، برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای، کارگاه های آموزشی و ارائه پیشنهادهایی به بیمه مرکزی در خصوص اصلاح آیین نامه های بیمه از جمله فعالیت های صورت گرفته در انجمن می باشد.

وی در ادامه به چهار مشکل عمده شبکه فروش در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت، تعداد زیاد نمایندگان، تقلب های صورت گرفته در شبکه فروش، آموزش و به روز رسانی نمایندگان و مشکلات مربوط به بیمه مرکزی (به خصوص در زمینه آیین نامه ها و مقررات) از مهمترین مشکلات در بخش شبکه فروش است.
گفتنی است، مدیران امور نمایندگان شرکتهای بیمه نیز به بیان نظرات خود پرداختند. 
صحرانورد، مدیر امور نمایندگان بیمه آسیا، گفت، یکی از مهمترین کارهایی که باید صورت بگیرد انجام اعتبارسنجی درست شرکت های بیمه و تعریف شاخصهای مناسب در این خصوص است.
جولایی، مدیر امور نمایندگان بیمه البرز، بخش عمده مشکلات در حوزه شبکه فروش را ناشی از تصویب آیین نامه شماره 57 دانست.
حسین زاده، مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه سینا، بهترین راه برای مقابله با تقلبات در صنعت بیمه را ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک بین شرکت های بیمه جهت معرفی متخلفان عنوان کرد.
حیدری، مدیر امور نمایندگان بیمه دانا، به شرایط موجود و عدم کنترل و نظارت مناسب در محیط کسب و کار اشاره کرده و تاکید داشت، شرکت های بیمه می بایست خودشان سقف تعداد نمایندگان را مدنظر داشته باشند.
سوری، مدیر امور نمایندگان بیمه معلم، نیز در این خصوص اظهار داشت، تاکنون سیاست های غلطی در توسعه شبکه فروش وجود داشته است. شرکت های بیمه باید در پی ایجاد وحدت رویه در حوزه شبکه فروش باشند.
شمس، مدیر پشتیبانی فروش بیمه سامان، بر عدم ارتباط درست بین شرکت ها و نمایندگان تاکید و بیان کرد که بسیاری از نمایندگان خودشان را از شرکت نمی دانند.
برخی، معاون مدیر امور شعب و نمایندگان بیمه نوین، اعلام مصادیق تخلفات و لزوم منطقه ای دیدن پورتفو نمایندگان را ضروری دانست.
نجات بخش، معاون مدیر امور شعب و نمایندگان بیمه کوثر، پیشنهاداتی در خصوص ایجاد معاونت فنی در نمایندگی ها و احیاء آیین نامه 28 ارائه داد.
در خاتمه، دکتر حجاریان، حضور نمایندگان در آزمون صلاحیت حرفه ای انجمن را بسیار مفید و ضروری دانست. وی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اصلاحات در شبکه فروش را رتبه بندی نمایندگان عنوان کرد و یادآور شد، ایجاد ارتباط بین نمایندگان از طریق پورتال شرکت های بیمه، یکی از راههای بسیار مفید برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات در این زمینه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =