اظهارات وزیر بهداشت درباره بیمه های بازرگانی منصفانه نیست

نامه حرفه ای های صنعت بیمه به وزیر

در پی انتقاد وزیر بهداشت از عملکرد شرکت های بیمه و بیمه مرکزی در حوزه بیمه های تکمیلی، محمدمهدی علوی رییس هیات مدیره انجمن حرفه ای صنعت بیمه در نامه ای به وزیر بهداشت، نکاتی را درباره عملکرد صنعت بیمه درباره بیمه های درمان یادآور شد.

به گزارش ریسک نیوز،متن این نامه به شرح ذیل است:
 جناب آقای دکتر حسن هاشمی
وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران
باعرض سلام، باستحضار می رساند:
براین باور بوده و هستم که طرح نظام سلامت که حضرتعالی مطرح و ارائه فرموده اید با نیت خیر و برای بهبود وضعیت درمان کشور بخصوص آحاد متوسط و کم درآمد جامعه بوده است.
من هم همانند تعداد قابل ذکر از مردم امیدورام که این طرح بصورت کامل، جامع و مستمر و موفق اجرا گردد.
مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی و رضایت آنها در این مدت محدود موید نظر مثبت و اعتماد جامعه به طرح جنابعالی می باشد.
با توجه باینکه شرکت های بیمه بازرگانی بیمه نامه های درمان صادر می نمایند و به استناد اخبار رسیده از خبرگزاری ها، جنابعالی در مصاحبه خود به نکاتی در رابطه با شرکت های بیمه بازرگانی و بخصوص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اشاره فرموده اید که بنظر اینجانب و تعدادی از کارشناسان مستقل صنعت بیمه منصفانه نمی باشد، لذا موارد ذیل را باستحضار می رساند:
1- شک ندارم اظهارات جنابعالی منبعث از عدم ارائه اطلاعات لازم، کافی و واقعی از شرایط بیمه درمان شرکت های بیمه بازرگانی به جنابعالی بوده است.
2- شرکت های بیمه بازرگانی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته با ارائه طرح هایی بیمه درمان خدمات قابل ذکری به بیمه گذاران خود ارائه نموده اند علیرغم آنکه در سال های اخیر نتیجه مالی بیمه نامه های درمان برای شرکت های بیمه منفی بوده است.
3- پیشنهاد می نماید موافقت فرمایند اینجانب باتفاق دو نفر از کارشناسان مستقل صنعت بیمه خدمت رسیده و ضمن ارائه گزارش به سوالات و ابهامات موجود پاسخ دهیم. شک ندارم با حسن نیت و تعامل حضرتعالی، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تمایل شرکت های بیمه بازرگانی به همه گونه همکاری با طرح ارائه شده در محدود امکانات خود و البته در صورت همراهی مجلس و دولت آحاد جامعه از خدمات مناسب درمان برخوردار خواهند شد.
باسپاس و آرزوی توفیق
سیدمحمدمهدی علوی
رییس هیات مدیره انجمن حرفه ای صنعت بیمه و رییس هیات مدیره شرکت مدیریت خطر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  68  =  75