لزوم تداوم طرح تحول سلامت و رفع نواقص آن / کارآیی دفترچه‌های بیمه افزایش یابد

رئیس جمهور در جشن بیمه سلامت تاکید کرد

رئیس‌جمهور با بیان این که امروز می‌توانیم بگوییم تمام ایرانیان صاحب دفترچه بیمه درمانی هستند، گفت: باید کیفیت بیمه و کارآیی دفترچه‌ها افزایش پیدا کند و روز به روز دفترچه‌های بیمه درمانی ارزشمند‌تر شده و کارایی آنها بیشتر شود.

به گزارش ریسک نیوز،حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در جشن بیمه سلامت همگانی با بیان این که این روز برای دولت و ملت بزرگ ایران آرزوی دیرینه‌ای است، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته در آرزوی روزی هستند که بیمه سلامت بتواند بر سر همه مردم کشورشان سایه افکند. در همین راستا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی یکی از شعارهای انقلاب همواره حمایت از مردم و بخصوص اقشار نیازمند بوده است.

روحانی با بیان این که بیمه همگانی همه عدالت نیست اما قطعا بخشی از عدالت است، اظهار کرد: بیمه همگانی همه‌ی رضامندی جامعه نیست اما بخشی از رضامندی و خواست جامعه است.

روحانی به دو معضل بزرگ اجتماعی بیماری و بیکاری اشاره کرد و گفت: درست است که اگر بیکاری درست شود بیماری هم حل و فصل می‌شود اما موضوع بیماری در یک نظر از بیکاری هم مهمتر است. چون بیکار سالم حتی اگر کسی به او کمک نکند با استعداد ذاتی و کسب مهارت می‌تواند روی پای خود بایستد اما در بیماری رنج و درد طاقت فرساست.

رئیس جمهور به تقدس کار پزشکی اشاره کرد و گفت: کار پزشکی و به طور کلی ارائه خدمات درمانی به مردم لذت‌بخش است چرا که در بیمارستان شاهد ورود افراد با ناامیدی و درد هستند اما در زمان خروج آنها را با سلامت و دنیایی از امید به خانه می‌فرستند، حتی اسمش را می‌توان تولد دوباره گذاشت.

رئیس جمهور به شرایط بیمارستانهای کشور در گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیماران که به بیمارستان رجوع می‌کردند با مشکلاتی مواجه می‌شدند که درد و رنج بیماری‌شان را فراموش می‌کردند و حتی برخی از بیماران به دنبال عزرائیل می‌گشتند تا از این درد خلاص شوند که دولت این شرایط را تحقیر مردم و خارج از معیار اسلامی و انسانی می‌دانست.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی مردم در صف‌های طولانی بیمارستان‌های دولتی‌ هستند، گفت: در سفری که امسال برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل داشتم سران بسیاری از کشورها حتی برخی از کشورهای اروپایی از من می‌پرسیدند چطور توانستید در ساماندهی امر سلامت موفق باشید. پس کار بزرگی برای این کشور با تلاش کارگزاران نظام و حمایت مردم بزرگ شروع شده و انجام می‌شود و بعد از اجرای این طرح که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنم از هر بیماری که سوال کردم بدون استثناء احساس رضایت دارند. حتی یکی از بیماران که برای ترخیص خود از بیمارستان با زحمت پول تهیه کرده بود وقتی متوجه شد نباید هزینه‌ای را پرداخت کند، باورش نمی‌شود و به گریه افتاد.

روحانی با بیان اینکه کار خوب را باید ادامه داد و قدم به قدم تکمیل کرد، خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت را باید ادامه دهیم و نواقص آن را برطرف کنیم.چون هیچ طرحی در مقام اجرا بی‌نقص نیست.

رئیس جمهور با بیان این که در کنار طرح تحول سلامت باید کار بیمه و همگانی کردن بیمه انجام می‌شد، تصریح کرد: آمارهای مختلفی از تعداد افرادی که در کشور بیمه نیستند از حدود 5 میلیون نفر تا 13 میلیون نفر ارائه می‌شد و در نهایت کار را شروع کردیم و امروز 8 میلیون و یکمین نفر تا این لحظه دفترچه بیمه خود را دریافت کردند. البته آنها که ثبت نام کرده‌اند رقم بالاتری یعنی نزدیک به 9 میلیون نفر هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید کیفیت بیمه و کارآیی دفترچه‌ها روز به روز افزایش یابد، خاطر نشان کرد: باید در امر بهداشت نیز تلاش‌های خوبی انجام شود چرا که بهداشت به آموزش و فرهنگ نیز مربوط می‌شود و باید از دبستان آموزش‌های آن شروع شود. همچنین صدا و سیما به عنوان رسانه‌ی ملی و رسانه‌های دیگر نیز باید در این زمینه فعال شوند.

وی با اشاره به این که بسیاری از دستورات اسلامی بهداشتی هستند، گفت: در روایات آمده است که حتی برخی از عبادات ما برای سلامتی است.

روحانی خاطر نشان کرد:‌ در راستای هدف افزایش سلامت و بهداشت در کشور سالی چند نوبت یارانه کالایی به نیازمندان می‌دهیم و در حال حاضر 11 میلیون تحت پوشش آن هستند. همچنین طرح شیر در مدارس نیز پیگیری می‌شود و معتقدیم ادامه این مسیر باعث ایجاد عدالت و رضایت و اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی در امور سیاسی و اجتماعی وفرهنگی و غیره خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =