دشواری های فروش آنلاین برای کارگزاران صنعت بیمه

با افزایش و رشد فروش آنلاین در جهان صورت گرفت

با افزایش و رشد فروش آنلاین در جهان، نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه با شرایط دشواری رو به رو شده اند.

به گزارش ریسک نیوز،از  صنعت بیمه و به نقل از لایو اینشورنس، اینترنت در حال نشان دادن فضایی است که در آن صنعت بیمه با تهدیدهای متعددی مواجه می شود.

در گذشته به خوبی نشان داده شده است که اینترنت ماهیت شغل ها را تغییر می دهد و افراد باید در مدت زمان کوتاهی وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند و اکنون فعالان صنعت بیمه در این اندیشه هستند که آیا آنان نیز در این مسیر با سرنوشت مشابهی دچار می شوند یا خیر.

شرکت ها روزانه در حال راه اندازی وب سایت های مختلف هستند و محصولات متعددی را معرفی می کنند. آنان همچنین اطلاعات بیشتری را درباره پوشش های بیمه ای خود در اختیار مشتریان قرار می دهند. آنان تنها به گفتن جملات کوتاه بسنده می کنند و حتی اجازه می دهند که مفاد بیمه نامه ها توسط مشتریان تعیین شود.

این مسئله در بیمه های مانند بیمه درمان، املاک و اتومبیل متداول شده است و وظیفه دشواری را به گردن نمایندگان بیمه می اندازد؛ افرادی که در گذشته جزو نخستین کسانی بودند که این خدمات را ارائه می کردند.

همچنین در شرایطی که خرید آنلاین به امری متداول تبدیل شده است، شرکت های بیمه نیز مجبور هستند تا اختیارات نمایندگان و کارگزاران را افزایش دهند و سمت های متعددی را در اختیار آنان قرار دهند.

اکثر کارشناسان بر این باورند که این شرایط محصول زمان است و نحوه خرید بر نمایندگان تاثیر می گذارد. "آلن کارنی" یکی از محققان آمریکایی در این باره گفت: در آمریکا حدود 40 هزار نمایندگی وجود دارد و این تصور شکل گرفته است که در آینده نقش آنان به کلی تغییر می کند. و هر کسی که از این بازی عقب بماند و نتواند نیازهای پیچیده و در حال تغییر مشتریان را برآورد کند، تجارت خود را از دست می دهد.

در این گزارش آمده است که بحث فروش بیمه نامه در اینترنت موضوع جدیدی نیست اما در طول چند سال اخیر کاملا متحول شده است، به ویژه از زمانی که وب سایت های بزرگی مانند "گوگل" وارد این مسیر شده اند و شرایطی را مهیا کردند که بیمه گذار می تواند بیمه نامه ها را با یگدیگر مقایسه کند به ویژه در بخش بیمه اتومبیل.

گوگل به تازگی وب سایت های را برای مقایسه بیمه اتومبیل در آمریکا راه اندازی کرده است در حالی که این شرکت سالیان پیش در بریتانیا دست به چنین اقدامی زده بود.

طبق این گزارش، راه اندازی چنین وب سایت های هرچند اقدامی مناسب است اما برای نمایندگان کوچک که نمی توانند در این میدان به خوبی رقابت کنند، مشکلات بیشماری به وجود آورده است و این همان دقیقا همان چالشی است که در حال حاضر نمایندگان مستقل بیمه را تهدید می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  5  =