نظام نظارتی در بیمه مرکزی تدوین نشده است

در برنامه خبری شبکه دو سیما مطرح شد:

در حوزه نظارت خلا قوانین و مقررات وجود داردو اید خلاهایی که در بخش های قانونی در حوزه نظارتی وجود دارد بر طرف شود . / نظارت نظام می خواهد این در حالی است که نظام نظارتی در بیمه مرکزی تدوین نشده است.

به گزارش ریسک نیوز،پور ابراهیمی ، رییس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در برنامه خبری شب گذشته شبکه دو سیما با بیان اینکه در حوزه نظارت خلا قوانین و مقررات وجود دارد ، گفت: باید خلاهایی که در بخش های قانونی در حوزه نظارتی وجود دارد بر طرف شود که در گزارش تحقیق و تفحص نیز آمده است.

وی تصریح کرد: در بخش دیگر نیز قواننی وجود دارد اما به دلیل عدم نظارت نهاد ناظر این قوانین رعایت نمی شود.

ابوطالب چماقلو کارشناس بیمه نیز در این برنامه با طرح این پرسش که «آیا انحراف و تخلف بیمه توسعه آخرین تخلف شرکت های بیمه است»، گفت: تا زمانی که بیمه مرکزی، منافع و سرمایه در بیمه دارد و وظیفه اصلی خود را انجام ندهد، امکان وقوع تخلف نیز وجود دارد؛ کارشناس بیمه با تاکید بر اینکه بیمه مرکزی باید نگاه و سیاست خود را در کشور نسبت به بیمه تغییر دهد، افزود: بنیاد و اساس بیمه مرکزی باید در بخش کلان بیمه باشد و با ابزار و قوانین پیشگرانه، از انحراف و تخلف مالی شرکت های بیمه جلوگیری کند تا مردم به خاطر تخلف شرکت بیمه، راهی زندان نشوند.

وی ابا بیان اینکه  بیمه مرکزی در رشته شخص ثالث نظارت کافی نداشته است ، گفت: بیمه مرکزی درگیر مسایل خرد شده است در حالیکه در حیطه کاری دستگاه ناظر نیست

این کارشناس بیمه تاکید کرد: نظارت نظام می خواهد این در حالی است که نظام نظارتی در بیمه مرکزی تدوین نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  2