متقاضیان احداث هتل در قم در اولویت دریافت تسهیلات

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید به قطب اصلی گردشگری حلال در جهان تبدیل شود، گفت: متقاضیان احداث هتل در استان قم در اولویت دریافت تسهیلات قرار خواهند می‌گیرند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم، با بیان اینکه سرمایه گذاران مختلف از کشورهای عربی و اسلامی که در مشهد مشغول ساخت هتل هستند را برای حضور در قم، اصفهان و شیراز به‌منظور ساخت هتل تشویق کرده‌ایم، اظهارداشت: خود را ملزم می‌دانیم که قم را به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری جهان اسلام قلمداد کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه اجرای تمام پروژه‌های سرمایه گذاری در قم توسط بخش خصوصی به‌ویژه در احداث هتل و مجتمع‌های گردشگری از دید ما در اولویت اول است، عنوان کرد: متعهد می‌شویم هر شخصی بخواهد در قم هتل بسازد در سال 94 با اولویت تسهیلات موجود کشور که مشخص‌ترین آن‌ها تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ بهره ارزان‌تر است، قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای کمک به سرمایه گذاران از منابع داخلی بانک‌ها و کمک یارانه سازمان گردشگری نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر سال آینده 15 مورد هم متقاضی احداث هتل در قم داشته باشیم، تامین تسهیلات همه آن‌ها را هم بر عهده می‌گیریم که تا پایان دولت یازدهم مشکل قم در زمینه زیرساخت‌های گردشگری را رفع کنیم.

سلطانی فر با اشاره به اینکه مسئولان استان قم با شور و شعف خاص و جنب و جوش پذیرای مسافران نوروزی هستند و باید از دستگاه‌های دولتی این استان تقدیر ویژه داشت، افزود: 500 هزار نفر در ستاد‌های خدمات سفرهای نوروزی کل کشور تلاش دارند و همت کرده‌اند که تعطیلات و ایام استراحت خود را برای آسایش ده‌ها میلیون نفر از هموطنان صرف کنند تا ایام خوشی را در سال 94 داشته باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: باید سال آینده را در جهت خدمت به مردم و حل کردن مسائل کشور با موفقیت بیشتری همراه کنیم.

معاون رئیس جمهور ‌تصریح کرد: طبق آمار‌ها نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران مسلمانانی هستند که هدف اول گردشگری خود را زیارت کردن اماکن مذهبی در مشهد، قم، شیراز، مشهد اردهال و هزاران بقاع متبرکه و امامزادگان در سراسر کشور می‌دانند.

وی با تاکید براینکه ایران اسلامی باید به قطب اصلی گردشگری حلال در جهان تبدیل شود و در برنامه ششم و هفتم توسعه به عنوان رویکرد اصلی در نظر داریم این اتفاق را محقق کنیم، عنوان کرد: تمام برنامه ریزی‌های خود را داریم که شرایط تحقق گردشگری حلال را ایجاد کنیم و بعنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های گردشگری حلال سالانه میلیون‌ها نفر از گردشگران مختلف را جذب کشور خود کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  18