اعتبار بیمه تامین اجتماعی کشاورزان با تعیین عوارض بر میوه های لوکس

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، از تعیین عوارض بر واردات میوه های لوکس و سبزیجات خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با وضع عوارض بر این محصولات بخشی از اعتبار مورد نیاز بیمه تامین اجتماعی امسال کشاورزان تامین شود.

به گزارش ریسک نیوز،عباس پاپی زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: این اقدام خوبی است تا از واردات برخی محصولات جلوگیری شود که در گذشته به شکل بی رویه واردات آنها به کشور انجام می شد.

وی اظهار داشت: بنابراین کمیسیون تلفیق مجلس بر این محصولات عوارضی را وضع کرد تا از محل این عوارض بیمه سال جاری کشاورزان تامین اعتبار شود.

وی درباره اعتبارات بیمه محصولات کشاورزی، گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب کمیسیون تلفیق مجلس افزایش مبلغ 1000 میلیارد تومان به اعتبارات بیمه محصولات کشاورزی است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که تاکنون بودجه تخصیص یافته به بیمه محصولات کشاورزی که هر ساله مبلغ 150 میلیارد تومان بود، کفاف خسارات ناشی از بلایای طبیعی همچون سیل، سرمازدگی و افزایش گرما را نمی داد و بیمه در اواسط سال با مشکلاتی مواجه می شد، بنابراین نیاز بود تا مبلغی به این اعتبارات اضافه شود.

وی ادامه داد: در حالی که هم اکنون پرداختی این بیمه بابت خسارات 2 هزار میلیارد تومان در سال است اما دولت تنها 150 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده است.

وی افزود: به طور مثال طبق برآورد کارشناسان سیل گلستان 1500 میلیارد تومان ضرر و زیان به کشاورزان وارد کرد که باید بیمه این مبلغ را می پرداخت در حالی که اعتبارات بیمه کفاف این ضرر و زیان را نمی داد و این مبلغ تنها باید به یک استان کشور تعلق می گرفت و به مابقی استان ها مبلغی تخصیص نمی یافت.

پاپی زاده تصریح کرد: در حالی که صندوق بیمه محصولات کشاورزی هم اکنون نزدیک 4 هزار میلیارد تومان به بانک بدهکار است به دلیل آنکه کشاورزان در بحث خسارت بخش کشاورزی از صندوق بیمه تسهیلات دریافت کرده اند.

وی با بیان آنکه دولت باید اعتبار صندوق بیمه و خسارت ها را هم تراز سازد، گفت: سال گذشته کیسیون تلفیق مجلس ناچار شد این بودجه را اصلاح کند و مبلغ 150 میلیارد تومان را به 1150 میلیارد تومان رساند تا حداقل بخشی از تعهدات بیمه ای 6 تا 8 ماه سال آینده محقق شود، البته معتقدیم این مبلغ کفاف خسارات کل سال بخش کشاورزی را نمی دهد.

وی درخصوص بیمه زنان بدون سرپرست نیز گفت: مبلغ 300 میلیارد تومان در بودجه سال 94 درنظر گرفته ایم تا بیمه زنان بی سرپرست نیز عملیاتی شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟