کلاه بردار خطاب کردن بیمه گران اشتباه است

انتقاد تاجگردون از تحلیل معاون وزیر صنعت در خصوص شرکت های بیمه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کلاه بردار خطاب کردن بیمه گران اشتباه است زیرا نرخ بیمه شخص ثالث را دولت تصویب می کند و شرکت های بیمه به نرخ دولت عمل می کنند.

به گزارش ریسک نیوز،غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با  آیین، تحلیل معاون وزیر صنعت معدن و تجارت مبنی بر اینکه بیمه ها در هشت ماه از سال که ماه حرام نیست هم هزینه ماه های حرام را دریافت می کنند ازروی بی اطلاعی و کم دانشی درباره موضوع دانست و افزود: نرخ بیمه بر اساس محاسبه ریسک است و فرمول خاص خودش را دارد.

وی افزود: محاسبات مربوط به نرخ بیمه محاسبات پیچیده ای است و با این محاسبات هم هنوز شخص ثالث ضررده است و کسی که می گوید بیمه گران سر مردم کلاه می گذارند از روی بی اطلاعی نسبت به محاسبه نرخ بیمه صحبت می کند و من مطمئنم اگر اطلاعات کامل و صحیح داشت چنین سخنانی بیان نمی کرد.

تاجگردون افزود: بیمه شخص ثالث اجباری است و نمی توان به بیمه گران گفت کلاه بردار؛ زیرا نرخ این بیمه را هم دولت تصویب می کند و شرکت های بیمه با آن نرخ دولتی عمل می کنند.
وی یادآور شد: اگر شرکت های بیمه در شخص ثالث کلاه برداری می کردند که اینقدر دچار ضرر و زیان نمی شدند.

پیشتر سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین همایش استانی تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مازندران گفته بود: چهار ماه از سال حرام است ولی بیمه‌ها برای صدور بیمه‎نامه شخص ثالث، هزینه بیمه همه ماه‎های سال را دریافت می‌کنند. بنده پرداخت این پول به بیمه را اجحاف در حق مصرف‌کننده می‎دانم و بیمه‌ها با این اقدام سر مردم کلاه می‌گذارند.

این گفته معاون وزیر در حالی مطرح می شود که نرخ گذاری بیمه شخص ثالث بر اساس فرمول قابل محاسبه بوده و هر ساله توسط مجموعه دولت انجام می شود و شرکت های بیمه در نرخگذاری نقشی ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  1  =