به کیفیت رقابت در صنعت بیمه توجه شود

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه گفت: رقابت نباید فقط در حق بیمه باشد، بلکه رقابت باید در ارائه خدمات و افزایش توانگری مالی شرکت های بیمه نیز باشد.

به گزارش ریسک نیوز،در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه کشور اشارات خوبی شده است و در بند 7 آن «ارتقاء کیفی و کمّی نظام جامع صنعت بیمه و ابزارهای آن (بازارهای رقابتی، بیمه‌‌ی اتکایی و…) با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی به‌منظور توسعه‌ی سرمایه‌گذاری و ثبات و پایداری و کاهش خطرپذیری فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشور.» به عنوان یک تکلیف بیان شده است. 

 

محمد آسوده عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه و مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در گفتگو با  آیین با اشاره به مصادیق ارتقا کمی و کیفی در صنعت بیمه گفت: اگر بخواهیم کیفیت در صنعت بیمه بالا برود باید کاربرد تکنولوژی اطلاعات در صنعت بیشتر شود و مردم بتوانند از طریق اینترنت و عدم مراجعه به شرکت های بیمه نرخ و شرایط را بگیرند.

وی با اشاره به استاندارد سازی محصولات بیمه افزود: دسترسی شرکت های بیمه به مردم باید بیشتر و پاسخگویی شان باید سریعتر باشد. تنوع محصولات بیمه ای می تواند کیفیت خدمات را بالا ببرد و نباید به چند نوع بیمه محدود باشد و بتوان محصولات بیمه ای مانند بیمه بدنه،ثالث، آتش سوزی مسکونی، بیمه عمر و … را برای یک خانواده در قالب یک بسته ارائه داد.

عضو انجمن حرفه ای فزود: در بحث خسارت ها نیز باید خسارت ها سریع تر و عادلانه تر به مردم پرداخت شود. اینها می تواند کیفیت را بالا ببرد.
آسوده در خصوص رقابتی شدن بازار و حضور شرکت های خارجی گفت: در بند 7 سیاست های کلی اشاره شده است؛ اگر موسسات بیمه خارجی هم بتوانند در کشور ما فعالیت داشته باشند، یک بخش از رقابت را توسعه می دهند. همچنین همکاری شرکت های بیمه داخلی و خارجی با یکدیگر، با بکارگیری تکنولوژی اطلاعات، دانش و تجربه بیمه گران خارجی، بازار گسترده تر و رقابتی تر می شود.

وی بر رقابت حرفه ای در صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: نکته مهم دیگر اینکه رقابت باید حرفه ای باشد. الان برخی رقابت هایی که بعضی شرکت های بیمه پیگیری می کنند، لطمه می زند؛ به ویژه در ریسک های بزرگ، بعضی رقابت ها، رقابت های انتحاری است و باید جلوی این موارد گرفته شود.

مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان کیفیت رقابت را مهم ارزیابی کرد و گفت: رقابت نباید فقط در حق بیمه باشد، بلکه رقابت باید در ارائه خدمات و افزایش درجه امنیت و توانگری مالی شرکت های بیمه نیز باشد و بیمه گذاران باید خیالی آسوده داشته باشند که در روز خسارت، مشکلی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که در برنامه ششم به صورت کامل رقابتی شود؟ خاطرنشان کرد: بازار بیمه ما 80 ساله است ولی به اندازه این 80 سال، توسعه پیدا نکرده است و انتظار هم نیست در یک برنامه، خیلی فضا متحول شود. من تا جائیکه یادم است در سیاست های کلی سابق، اشاره ای به بیمه به این شکل نشده بود؛ هر چند که اینجا هم به صورت خلاصه عنوان شده است ولی همین قدر که اهمیت بیمه در این سیاست ها نشان داده شده و به آن توجه شده است، کفایت می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  12