قیمت طلا به ۱۰۹۴ دلار رسید

قیمت طلا چند روز پس از ثبت شدیدترین کاهش خود در حدود ۲ سال اخیر، و در حالی که با توجه به چشم انداز ضعیف تقاضا، فشارهای کاهشی افزایش یافته است، امروز هفتمین بار در ۸ جلسه گذشته با کاهش همراه بود.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از رویترز، قیمت طلا چند روز پس از ثبت شدیدترین کاهش خود در حدود 2 سال اخیر، و در حالی که با توجه به چشم انداز ضعیف تقاضا، فشارهای کاهشی افزایش یافته است، امروز هفتمین بار در 8 جلسه گذشته با کاهش همراه بود.

چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا بر جذابیت طلا آسیب زده است. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا امروز باز هم کاهش یافت و به پایین ترین رقم از سال 2008 تاکنون رسید.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «روند کاهشی دراز مدت در بازار طلا همچنان حاکم است و افراد بیشتری در حال فروش طلا هستند… نمی توانیم هیچ عامل افزایشی ای در بازار ببینیم. تورم مهار شده و ما شاهد هیچ بحران سیستماتیکی که مردم را به سمت طلا سوق دهد نیستیم.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 7 دلار کاهش به 1094 دلار رسید.

پایین ترین قیمت ثبت شده امروز، 1090 دلار و 55 سنت بود که فاصله چندانی با پایین ترین رقم از مارس 2010 تاکنون (1088 دلار و 5 سنت) که روز دوشنبه به ثبت رسیده بود نداشت.

حجم تقاضای فیزیکی به رغم کاهش قیمت شدید این هفته، ضعیف بوده است. مشتریان منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

تو افزود: «هدف بعدی قیمت طلا احتمالا 1000 دلار است. این یک سطح قیمت حساس است. اما اگر قیمت به آن رقم برسد نباید تعجب کرد.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست روز سه شنبه به 22.17 میلیون وانس رسید که پایین ترین رفم از اوت 2008 تاکنون بود.

قیمت پلاتین نیز امروز با حدود یک درصد کاهش به 979 دلار و 20 سنت رسید و قیمت پالادیوم با میزان کاهشی مشابه به 620 دلار رسید.

نقره هم کاهش نیم درصدی را تجربه کرد و به 14.75 دلار رسید.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  24