نرخ های لیزینگ آزاد می شود

نائب رییس انجمن لیزینگ گفت: این وعده داده شده که برخی محدودیت ها برداشته و نرخ های لیزینگ آزاد شود تا ما بتوانیم به بخش مسکن هم ورود پیدا کنیم.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بانکداری الکترونیک،حسن کلهر با اشاره به دو تشکل لیزینگی که قرار است با هم ادغام شوند، درباره حذف برخی محدودیت ها گفت: مقرر شده مجوزهای یک ساله را پنج ساله کنند، یا اینکه به لیزینگ ها اجازه افتتاح شعب و نمایندگی ها را بدهند و خوشبختانه بانک مرکزی هم تا حدودی در جهت بهبود کسب و کار لیزینگ ها قدم برداشته است.
نائب رییس انجمن لیزینگ درباره مشکلاتی که باعث عقب ماندگی صنعت لیزینگ شده، گفت: به اعتقاد من اصلی ترین مشکل صنعت لیزینگ این است که این صنعت نیاز به یک کار مطالعاتی مثل بورس، صنعت بیمه و بانکداری داشت و باید این صنعت نیاز سنجی می شد و حتی از مشاورین خارجی برای انتقال دانش فنی آن استفاده می شد.
کلهر با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی، رشد اقتصادی غرب را مدیون لیزینگ ها می دانند ادامه داد: ما بدون نیازسنجی و صرفا به خاطر نیاز دو بازار عرضه و تولید خودرو با صنعت لیزینگی که سالها از آن فاصله گرفته بودیم آشتی کردیم در حالیکه اگر نیازسنجی می شد و از لیزینگ در قد و قامت یک صنعت بزرگ جهانی استفاده می شد امروز از این صنعت در قالب شرکت هایی برای خرید قسطی خودرو یاد نمی شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟