آزادی مددجویی که در زندان لیسانس حقوق گرفت

رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی سمنان، از فارغ‌التحصیلی دو زندانی دیگر این مجتمع و اخذ مدرک دیپلم خبر داد و توضیح داد: در حال حاضر ۹ زندانی دیگر به‌عنوان دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل‌اند و علاه و بر آن ۲۹ مددجو نیز در این مجتمع، دانش‌آموز مقطع متوسطه هستند.

به گزارش ریسک نیوز،رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی سمنان از فارغ‌التحصیلی یک زندانی این مجتمع خبر داد و گفت: این زندانی، نخستین مددجوی مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان سمنان است که فارغ‌التحصیل می‌شود.

 

اسماعیل جمیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این زندانی از سال تحصیلی 89-90 با شرکت در آزمون سراسری دانشگاه پیام نور پذیرفته شد و امسال در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شد.

 

وی با بیان اینکه در زندان سمنان، امکان ادامه تحصیل برای همه زندانیان بدون توجه به جرائم آنها فراهم شده است، تصریح کرد: این فرصت برای همه زندانیان بدون در نظر گرفتن میزان حبس و نوع جرم آنها فراهم است و برخی از زندانیان به خوبی از این فرصت ایجاد شده استفاده می‌کنند، اما متاسفانه برخی نیز از این فرصت ایجاد شده بهره نمی‌برند.

 

جمیاری با تقدیر از این زندانی که در دوران زندان خود توانست در رشته کارشناسی حقوق فارغ‌التحصیل شود، خاطرنشان کرد: پس از فارغ‌التحصیلی این زندانی حوزه قضایی شاهرود، بنا به پیشنهاد شورای طبقه‌بندی مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی سمنان و با موافقت دادگاه انقلاب شاهرود به دلیل جدیت این مددجو در تحصیل، وی مشمول آزادی مشروط شد و پس از آزادی از زندان به آغوش خانواده خود بازگشت.

 

رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی سمنان، از فارغ‌التحصیلی دو زندانی دیگر این مجتمع و اخذ مدرک دیپلم خبر داد و توضیح داد: در حال حاضر 9 زندانی دیگر به‌عنوان دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل‌اند و علاه و بر آن 29 مددجو نیز در این مجتمع، دانش‌آموز مقطع متوسطه هستند.

 

وی از ارایه خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی سمنان خبر داد و اضافه کرد: به دنبال تفاهمنامه‌ای که با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد، امکان حرفه‌آموزی و آموزش مهارت‌های لازم برای زندانیان استان فراهم شد که در همین راستا در حال حاضر آمزش‌های کوتاه‌مدت در هفت رشته فنی و حرفه‌ای به مددجویان ارایه و به آنها گواهینامه پایان‌دوره اعطاء می‌شود.

 

جمیاری در پاسخ به پرسشی در خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، به خبرنگار ایسنا، گفت: آن دسته از مددجویانی که گواهینامه پایان‌ دوره رشته‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند می‌توانند با ارایه این گواهی‌نامه به مرکز مراقبت‌های پس از خروج اداره کل زندان‌ها از تسهیلات کم‌بهره بانکی برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  20