بیمه شناورهای باری و مسافری ساماندهی می‌شود

رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی

اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر، بیمه دریایی شناورهای باری و مسافری را ساماندهی می کند.

به گزارش ریسک نیوز،رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: بیمه شناورهای باری و مسافری وضع مناسبی ندارد.

علی هاشمی ادامه داد: برخی از شناورها نیز که بیمه شده است ، بیمه کاملی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مالکان شناورها شناخت کافی از فواید بیمه کردن شناورشان و قوانین بیمه‌های دریایی ندارند.

هاشمی تاکید کرد: همچنین بالا بودن نرخ بیمه‌های دریایی باعث می شود مالکان شناورها از تمایل چندانی برای بیمه کردن شناورشان نداشته باشند.

وی اظهار داشت: به همین منظور اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر قصد دارد اقدامات جدی به منظور ساماندهی بیمه شناورهای باری و مسافری فعال در جنوب کشور انجام دهد.

رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر خاطرنشان کرد: بیمه دریایی بازار بسیار خوب و پررونقی برای شرکت های بیمه است که بسیاری از آنها به دلیل کم آگاهی کافی ورود
نمی کنند.
هاشمی اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل ورود نکردن شرکت های بیمه ای به بخش بیمه های دریایی، بزرگ نمایی و تبلیغات منفی است و تحریم های اعمال شده در سالهای گذشته باعث شد

بسیاری از شر کتهای بیمه خارجی که قبلا با شرکت های داخلی در بیمه کردن شناورها همکاری داشت نیز در بیمه کردن شناورها نقشی نداشته باشد.

رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر یادآور شد: با اعمال تحریم ها، بی توجهی به بیمه های دریایی بیش از پیش اعمال شد.
وی خاطرنشان کرد: نقش منفی تحریم ها در بخش بیمه های دریایی بیشتر متوجه شناورهای بزرگ شد که در آبهای بین المللی فعالیت می کند.

هاشمی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: یکی دیگر ازمهمترین دلایلی که باعث شد تصمیم بگیریم بیمه های دریایی شناورها را اتحادیه ساماندهی کند ، تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی بود که بر اساس آن تمام شناورهایی که باعث ایجاد آلودگی دریایی شود، مجبور به پرداخت خسارت و رفع آلودگی است.

بر اساس این قانون تمام شناورها باید بیمه مسئولیت آلودگی دریایی را داشته باشد که در نظر داریم در قالب یک بیمه نامه جامع، برای بیمه کردن شناورهای عضو اتحادیه اقدام کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: با اعلام فراخوان شرکتهای بیمه را برای همکاری دعوت می کنیم و شرکت بیمه ای که بهترین شرایط را داشته باشد انتخاب کنیم.

رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر اظهار داشت: در نظر داریم یک شرکت مشخص برای بیمه کردن تمام شناورها اقدام کند چرا که تجربه ثابت کرده است خدمات بهتری از بیمه گر در اختیار بیمه گذاران قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  9