استفاده از کارت سوخت در جایگاه ها ضروری است؟/ شما نظر بدهید

به نظر شما استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها ضروری است؟ شما کاربران خبرآنلاین نظر بدهید.

به گزارش ریسک نیوز،پس از آزادسازی قیمت‌ها و توقف عرضه بنزین چند نرخی، استفاده از کارت‌های بنزین خودروهای شخصی توسط مردم در جایگاه‌ها به حداقل کاهش یافته و به نظر می‌رسد مردم ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کارت شخصی، از کارت جایگاهداران برای خرید بنزین آزاد استفاده کنند.

 وزیر نفت نیز در اظهارنظری، گفته است که سناریویی برای حذف کارت بنزین آزاد جایگاه‌داران و اجبار مردم به خرید بنزین با استفاده از کارت بنزین شخصی تعریف شده، اما به دلیل این‌که این موضوع احتمالا مشکلاتی را برای مردم به وجود آمد، فعلا دنبال اجرای آن نیستیم، بنابراین به‌دنبال راه دیگری برای سازماندهی وضعیت عرضه کارتی بنزین هستیم.

در این میان، منتقدان حذف کارت سوخت معتقدند که با تک نرخی شدن بنزین و به علت وجود کارت‌‌های سوخت جایگاه‌‌ها، مردم دیگر انگیزه‌‌ای برای استفاده از کارت‌های خودروهای شخصی خود ندارند و این سامانه راهبردی در معرض خطر جدی قرار گرفته است؛ چراکه کارت‌‌های سوخت شخصی در خانه‌‌ها بایگانی شده است، درخواست صدور کارت‌‌های المثنی به شدت کاهش یافته و با از دست رفتن این کارت‌ها، احیای آن کار ساده‌‌ای نخواهد بود.

این در حالی است که جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به مشکلات عرضه کارتی بنزین پس از توقف سهمیه‌بندی و آزادسازی قیمت‌ها، خواستار توقف عرضه کارتی بنزین شده و تاکید می‌کنند با حذف کارت، تخلفات و فساد عرضه بنزین کارتی در جایگاه‌ها به صفر کاهش می‌یابد.

در این میان، برخی از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با پایان ضرب‌الاجل دولت و تاریخ مصرف بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومانی، عرضه کارتی بنزین با توجه به آزادسازی قیمت‌ها نیز متوقف می‌شود.

اما سوالی که در این میان مطرح است، این‌که آیا در شرایط کنونی امکان حذف کارت بنزین وجود دارد؟ و نیز به نظر شما استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها ضروری است؟ شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات درج کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

15  +    =  21