تقاضا برای خرید بیمه در منطقه “منا” رو به کاهش است

موسسه‏ رتبه‏ بندی‏ آمریکایی "ای.ام بست"

موسسه‏ رتبه‏ بندی‏ آمریکایی “ای.ام بست” (A.M Best) در گزارشی تاکید کرد، هجوم ظرفیت در بیمه اتکایی در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه (منا) باعث افت این صنعت شده است.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، تشدید رقابت ها در این منطقه از جهان، فشاری بسیاری بر عملیات های تکنیکی بیمه گران اتکایی وارد کرده است. سطح پایین نفوذ بیمه در بسیاری از کشورهای منطقه، تشدید شرایط ترکیبی، وضعیت رو به وخامت، سود به دست آمده توسط بیمه گران اصلی، منطقه منا را به هدفی برای بیمه گران داخلی و بین المللی تبدیل کرده است.

در گزاش موسسه ای.ام بست که تحت عنوان "ظرفیت عملیات های تکنیکی بیمه اتکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا" منتشر شده، همچنین بررسی شده است که بازار بیمه در منطقه منا چگونه در دهه های گذشته رشد شدیدی داشته است.

طبق این گزارش، حق بیمه در منطقه منا در سال 2014 میلادی به 50 میلیارد دلار رسیده است و اصلی ترین بازارها را کشورهای مانند امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ایران و ترکیه تشکیل می دهند.

بسیاری از کشورهای این منطقه که عضو شورای همکاری خلیج فارس هم هستند، مرتبا در معرض بلایای طبیعی قرار می گیرند، به همین دلیل به بیمه گران اتکایی این فرصت داده شده تا در این زمینه بیش از گذشته فعالیت کنند.

بیمه اتکایی به عنوان یک رشته از تجارت بین ‌الملل می‌‌تواند جایگزینی برای فروش و صادرات نفت باشد، از این‌ رو با توجه به آنکه امکان گسترش صنعت بیمه در خاورمیانه و غرب آسیا زیاد است، به سرعت می توان در صنعت بیمه اتکایی این منطقه فعال شد؛ زیرا تعداد شرکت ‌های بیمه اتکایی معتبر در این ناحیه از جهان محدود است. ذخایر غنی نفت و گاز، ساخت و سازهای گسترده ‌ای در این مناطق را به دنبال دارد و به همین جهت تمام شرکت ‌های بیمه‌، بیمه ‌گران اتکایی، کارگزاران و دلالان بیمه جهان به این منطقه چشم دوخته‌ اند.

"ماهش میستری" مدیر و یکی از تحلیل گران خاورمیانه در این باره گفت: در حالی که بخشی از بیمه گران از این بازار خارج شدند، بازیگران جدیدی به این بازار ورود کرده اند که نسبت به قدیمی ها عملیات های گسترده تری را انجام می دهند و در نهایت سودی بیشتری را نیز کسب می کنند.

او افزود: به دلیل افزایش تقاضاهای محلی، ظرفیت بیمه اتکایی هم در بخش منطقه ای و هم بین المللی رو به گسترش است و این به رقابت ها و تشدید آنان دامن می زند.

ای.ام بست که در سال 1899 میلادی تاسیس شده است، قدیمی ترین و شناخته ترین موسسه رتبه بندی در جهان است که به رتبه بندی صنعت بیمه در سراسر جهان می پردازد. در حال حاضر، این موسسه شرایط اقتصادی بیش از 10هزار شرکت در 100 کشور را ارزیابی می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

66  +    =  72