“نفت دنیا” به مدد بورس ایران آمد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش قیمت نفت سبب می‌شود تا در کوتاه‌مدت از ریزش بیشتر شاخص و قیمتها در بورس جلوگیری شود.

به گزارش ریسک نیوز،علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه بازار سرمایه کشور تحت تأثیر تحولات قیمت جهانی نفت است، گفت: سه دلیل عمده را می‌توان برای افزایش قیمت نفت و رسیدن به نقطه روانی 50 دلار درنظر گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: ابتدا حمله روسیه در دفاع از متحد قدیمی‌اش سوریه که به ادامه پیچیدگی آینده ترانزیت نفت در منطقه خاورمیانه افزوده است می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت نفت و تأثیر آن بر بورس باشد.

وی گفت: دلیل دوم بیانیه چند روز گذشته فدرال رزرو است که نشان می‌دهد فعلاً فدرال قصد افزایش نرخ بهره بانکی را ندارد و همین اظهارات کاهش 0.75درصدی دلار را در بازار ارز به‌همراه داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دلیل سوم نیز اظهار نظر اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر کاهش تولید نفت 120000 بشکه در روز در مقایسه با ماه سپتامبر است، اظهار داشت: بر این اساس عوامل روانی ذکرشده در افزایش قیمت نفت سبب می‌شود تا در کوتاه‌مدت از ریزش بیشتر شاخص بورس و قیمتها در بازار سهام جلوگیری شود.

وی گفت: هرچند افزایش قیمت نفت بیش از 60 دلار هم نمی‌تواند اقتصاد انحصاری دولتی ایران را نجات دهد، با این وجود در دولت تدبیر و امید کماکان باید امیدوار بود تا با اتخاذ تدابیری و با وجود جو روانی افزایش قیمت نفت بتوان ثبات موقت در شاخص داشت.

حیدری افزود: از سوی دیگر به نظر می‌رسد با برداشته شدن تحریم‌ها و تحرک نسبی اقتصاد، آمادگی روانی برای رشد اقتصادی از سال 95 در جامعه فراهم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  3  =